مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت:با تلاش و همت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و کشاورزان بوکان ۵۱۸ هکتار از اراضی آبی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی به سیاست‌های حمایتی دولت از کشت کلزا نیز اشاره کرد و افزود: امسال سه هزا ر. و ۸۲۰ کیلوگرم بذر کلزا در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه برای خرید بذر کلزا و پرداخت یارانه جهت خرید تعداد ۶ دستگاه تجهیزات کشت کلزا به میزان ۵۰ میلیون ریال به ازای هر دستگاه از جمله دیگر حمایت‌های دولتی از کشت کلزاست.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان اضافه کرد: پرداخت یارانه برای برداشت کلزا، پرداخت یارانه جهت استقرار کندو‌های زنبور عسل در مزارع کلزا و تأمین انواع ارقام بذر هیبرید خارجی 'فرانسوی- آلمانی' از جمله دیگر اقداماتی است که دولت در حمایت از کلزاکاران انجام می‌دهد.

به گفته وی کشت کلزا با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب خود اتکایی و جلوگیری از واردات روغن انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۷۳ بهره بردار بوکان در این زمینه فعال هستند، اظهار کرد: این شهرستان رتبه سوم از لحاظ کشت این محصول را در سطح آذربایجان غربی داراست و شهرستان‌های پلدشت و نقده در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد.

انتهای پیام/م

افزایش کشت کلزا در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.