معاون باغبانی جهاد کشاورزی داراب از برداشت ۳۳ هزار تن انار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی صوابگری معاون باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: به سبب بارندگی‌های مناسب و تا حدودی کاهش اثرات خشکسالی، پیش بینی می‌شود امسال متوسط تولید انار در هکتار این شهرستان به بیش از ۳۰ تن برسد و ۳۳ هزار تن محصول از باغ‌های این منطقه برداشت شود.

وی افزود: در این شهرستان متوسط تولید انار در هکتار در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی و زیان‌های ناشی از آفتاب سوختگی ۱۸ تن بود.

صوابگری ادامه داد: سطح زیر کشت انار در شهرستان داراب یک هزار و ۴۰۰ هکتار است که از این میزان یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و ۳۰۰ هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به اینکه برداشت انار در شهرستان داراب تا آخر آذرماه ادامه دارد، اظهار داشت: شرایط جغرافیایی، اقلیم مطلوب، استفاده از گونه‌های مناسب، مبارزه بیولوژیک و تلفیقی برای مقابله با آفت‌ها و استفاده از سموم مجاز توسط باغداران با اعمال نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی موجب تولیدانار با کیفیت و بازار پسند در شهرستان داراب شده و محصول این منطقه در زمره محصولات سالم قرار گرفته است.

صوابگری گفت: مهم‌ترین ارقام انار شهرستان داراب شامل رباب، جزی، حسین آقایی، اشکفتو، ملس سفید و ترش است و این محصول بیشتر در بخش‌های جنت، مرکزی و رستاق این شهرستان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بازار‌های هدف محصول انار داراب شهر‌های همجوار، استان‌های هرمزگان، کرمان، تهران و اصفهان است و میزان قابل توجهی از این محصول نیز به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

شهرستان داراب در فاصله ۲۵۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

برداشت انار در داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار