دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: قانون گریزی‌ باعث استیضاح 2 وزیر در دولت گذشته بود تا وزارتخانه‌‌ با سرپرست اداره شود.

مجتبی بختیاری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رفتارهای غلط برخی نمایندگان، از منصور غلامی به عنوان گزینه‌ای مطلوب برای هدایت وزارت علوم دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان انتخاب وزرای علوم و نیرو که وزارتخانه‌هایشان با سرپرست اداره می‌شود، فرا رسیده است. خاطرنشان کرد: همچون گذشته عده‌ای از جناح‌های سیاسی خاص به دنبال سهم‌خواهی‌ هستند و معتقدند چون قبل از انتخابات از روحانی حمایت کردند باید گزینه‌های مورد نظر آن‌ها جهت دریافت رای اعتماد به مجلس معرفی شوند که‌ این خود اصل سیاست‌زدگی است.

وی ادامه داد: طبق قانون انتخاب وزاری کابینه برعهده رئیس‌جمهور است و هیچ حزب و گروهی اجازه دخالت در این موضوع را ندارد اما متاسفانه عده‌ای به جای اینکه با مشاوره‌های کارشناسی‌شده رئیس جمهور را در انتخاب افراد اصلح یاری کنند طی عملکردی سیاست‌زده، شخصیت‌های مورد انتخاب رئیس جمهور را تخریب کنند.

فضاسازی علیه وزیر پیشنهادی یعنی سهم‌خواهی از دولت

بختیاری با اذعان به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها حق دارند صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت را پس از معرفی به مجلس تایید و یا رد کنند، خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های تحت اختیار خود، با اعمال فضاسازی علیه گزینه‌ای که مورد تمایل آنان نیست قبل از اینکه وی با حضور در مجلس از برنامه‌های خود دفاع کند، اعلام می‌کنند که وی مورد تایید ما نیست در حالی که  معتقدم این عمل  سهم‌خواهی از دولت است.

سوابق غلامی، نامه تاییدش برای تصدی وزارت علوم است

دبیر سیاسی تصریح کرد: سوابق منصور غلامی و وعده‌هایی که تا به حال داده‌ است نشان می‌دهد انتخاب وی برای سمت وزارت علوم بسیار مطلوب بوده و علت اینکه وی مخالفانی زیادی دارد این است که در زمانی که سمت ریاست دانشگاه بوعلی همدان را برعهده داشت اجازه فعالیت به افراد پرخاشگر و سیاست‌زده نمی‌داد که این عمل باعث شده برخی  با وی مخالفت کنند.

حرکت در جهارچوب قانون مهمترین شاخصه  غلامی است

وی ضمن اشاره به اینکه گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم، سیاسی و سیاست‌زده نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع به پیشرفت بعد علمی کشور بیشتر کمک می‌کند و طبق وعده‌هایی که از سوی وی اعلام شده است ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان در چهارچوب قانون از اهداف اصلی است که این مسئله  اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از نواقصی مهمی که در دولت گذشته سبب شد 2 وزیر در آن توسط مجلس استیضاح شوند و 2 سرپرست در راس این وزارت‌خانه باشند همین قانون گریزی‌ها بود.

بختیاری یادآور شد: امیدواریم با رای کارشناسی و به دور از سیاست‌زدگی نمایندگان مجلس بهترین فرد که شایسته و لایق نشستن بر کرسی وزارتخانه پرتلاطم علوم است، انتخاب شود تا 4 سال سکاندار این نهاد باشد که بتواند با اعمال مدیریت صحیح دانشجویان را در تمامی محورهای علمی و پژوهشی هدایت کند و از چهار چوب قانون خارج نشود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار