دادستان کل سابق آمریکا از اقدامات جمهوری خواهان در انتخابات سال گذشته انتقاد کرد و آن را عامل ایجاد دولتی ناکارآمد دانست.

دادستان کل دولت باراک اوباما: آمریکا در حال خارج شدن از مسیر دموکراسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «اریک هولدر» دادستان کل سابق آمریکا از اقدامات جمهوری خواهان در انتخابات  ریاست جمهوری قبلی انتقاد کرد و اظهار داشت چنین رفتار‌هایی به ایجاد یک دولت ناکارآمد منتهی شده است.

او در مصاحبه با ام اس ان بی سی گفت: اگر شما به تقسیم غیرعادلانه قدرت نگاه کنید متوجه می‌شوید نظامی در آمریکا حکمفرما شده که سیاستمداران آمریکایی به جای آنکه از سوی شهروندان انتخاب شوند، رای دهندگان خود را انتخاب می‌کنند. کشور ما در مسیر آرمان‌های بنیادین قرار ندارد و مفهوم یک شهروند یک رای از بین رفته است. این اقدامات باعث خروج آمریکا از مسیر دموکراسی می شود.

وی ضمن اشاره به اقدامات جمهوری خواهان در انتخابات سال گذشته اظهار داشت چنین رفتار‌هایی به ایجاد یک دولت ناکارآمد منتهی شده است.

هولدر، حملات عمومی دونالد ترامپ به جف سشنز، دادستان کل آمریکا را «بی سابقه» دانست و نسبت به رفتار‌های ترامپ در جلسات مستقل و اجرای قوانین ابراز نگرانی کرد.

اریک هولدر که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، در سمت دادستان کل آمریکا فعالیت می‌کرد، در حال حاضر رئیس کمیته سازماندهی دموکرات‌ها است.

انتهای پیام/

انتقاد دادستان سابق آمریکا از جمهوری‌خواهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار