درآمد‌های ثبتی مازندران امسال ۲۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از کسب بیش از ۴۵۶ میلیارد ریال درآمد‌های ثبتی در شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: درآمد‌های محقق شده استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۲۶۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال آن مربوط به ردیف درآمد‌های استانی و ۱۹۰ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال آن مربوط به ردیف درآمد ملی است.

بهادر گفت: درآمد مصوب استانی اداره کل ثبت اسناد و املاک در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸۵ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال بوده است که در این مدت علاوه بر تحقق درآمد مبلغ ۸۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون نیز مازاد کسب شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: از مجموع این درآمد‌ها ۹۴ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال درآمد حاصل از اجرای ماده ۱۷ قانون جامع بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۸ درصدر رشد داشته است.

بهادر گفت: بیش از ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز بابت ۸ درصد سهم شهرداری‌ ها از درآمد سران دفاتر اسناد رسمی به حساب آن‌ها واریز شد و بر اساس قانون بودجه، از محل درآمد‌های خدمات ثبتی ۴۲ درصد به جمعیت هلال احمر و ۸ درصد به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دومین دستگاه پردرآمد مازندران به دلیل استیجاری بودن ۱۰ واحد ثبتی در استان سالانه بیش از ۷ میلیارد ریال اجاره بهاء پرداخت می‌کند، افزود: با تلاش و پیگیری‌ های صورت گرفته ۴۷ میلیارد ریال بودجه عمرانی برای ساختمان در دست ساخت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساری اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ م

رشد درآمد‌های ثبتی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار