عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا طولانی‌تر شدن درمان، خونریزی را از جمله عوارض ناشی از کمبود تجهیزات جراحی پلاستیک دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کامران خوبهی عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در کنگره سالیانه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی که صبح امروز در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: سرد کردن چربی یک روش ترمیمی برای مبتلایان به سرطان سینه است که از گوشت و پوست خودشان بدون برداشتن ماهیچه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: جراحی پلاستیک هم برای بیماران ترومایی و هم برای افرادی که دچار عفونت ناشی از تصادف هستند، کاربرد دارد.

این عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا افزود: ایران در حوزه جراحی پلاستیک پیشرفت خوبی داشته است ولی کمبود امکانات و تجهیزات یکی از مشکلات اصلی در حوزه جراحی پلاستیک است که این کمبود عوارضی همچون طولانی‌تر شدن درمان، خونریزی و کندتر شدن روند بهبودی را به همراه دارد.


خوبهی تاکید کرد: در آمریکا جراحی سینه همزمان با برداشته شدن تومور، ولی در ایران جراحی ترمیمی پس از جراحی تومور سینه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عمل جراحی سینه در آمریکا حدود ۵۰ هزار دلار است که این هزینه از سوی بیمه تامین می‌شود، ولی در ایران بیمه‌ها حمایت کافی از این عمل نمی‌کنند و این رقم در کشور ما حدود ۴ میلیون تومان است.

خوبهی یادآور شد: جراحی پلاستیک علاوه بر جراحی سینه در حوزه‌هایی دیگر مانند سرطان فک و پوست نیز کاربرد دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار