با حضور استاندار کرمان، به صورت ویدئو کنفرانس، یازده پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود 1.1 میلیارد تومان از مجموع 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت در سطح کشور، در استان کرمان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از یازده پروژه فرهنگی مذهبی بنیاد برکت که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با افتتاح 200 طرح کشوری برگزار شد، افزود: بنیاد برکت در استان کرمان بویژه در منطقه جنوب استان کرمان اقدامات خوبی در حوزه احداث مساجد، مدارس و خانه عالم انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه دولت های بعد از انقلاب اسلامی، اقدامات زیربنایی خوبی انجام داده اند اما امروز چالش کشور معیشت مردم است، یادآورشد: طی دولت تدبیر و امید با نقش آفرینی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مدل توسعه ای در شهرستان قلعه‌گنج به صورت پایلوت اجرا شد که این الگو مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
استاندار کرمان به تعمیم الگوی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج به سراسر استان اشاره و تصریح کرد: با تجارب موفق به عمل آمده از الگوی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج، استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم و توسعه هر یک از مناطق به موسسات و شرکت های بزرگ اقتصادی واگذارشده تا با اقدامات خود، توسعه و پیشرفت منطقه را رقم زند.
رزم حسینی ضمن قدردانی از "محمد مخبر" رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) که با نقش آفرینی در الگوی اقتصادی استان کرمان، مسئولیت توسعه ای شهرستان متمدن راور را پذیرفت، اظهار کرد: با توجه به شناختی که از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وجود دارد، در آینده شاهد پیشرفت شهرستان راور خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آئین، اقامه نماز، پرداخت ذکات و امر به معروف و نهی از منکر را سه رکن اصلی زندگی دینی و الهی دانست و گفت: بنیاد برکت در امر برپایی نماز و احداث مساجد اهتمام ویژه دارد و همچنین ذکاتی که پرداخت می شود، بازگشت آن به طرح‌های اقتصادی است و موجب مقاوم سازی اقتصاد کشور خواهد شد.
آیت‌الله محمدی گلپایگانی نماینده دفتر مقام معظم رهبری نیز در این آیین طی ارتباطی ویدئو کنفرانسی با اشاره به اقدامات بزرگ و مهم بنیاد برکت (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، افزود: از این فرصت طلایی که برای خدمت رسانی به مردم و قشر محروم جامعه ایجاد شده است، حداکثر استفاده را ببریم.

 در این آئین دو پروژه فرهنگی مذهبی در شهرستان‌ کهنوج، یک پروژه در منوجان، یک پروژه ریگان، یک پروژه در فهرج، یک پروژه در نرماشیر، دو پروژه فرهنگی مذهبی در شهربابک و سه پروژه در کرمان با سرمایه گذاری حدود 1.1 میلیارد تومان افتتاح شد.
قابل ذکر است که بنیاد برکت در استان کرمان در 14 طرح اقتصادی با حجم کل سرمایه گذاری 201 میلیارد تومان و ایجاد ظرفیت اشتغال 3 هزار و 733 نفر مشارکت داشته است، بگونه‌ای که 35 مدرسه با 187 کلاس درس با حجم سرمایه گذاری 16 میلیارد تومان مورد اقدام قرار گرفته است که تاکنون 25 مدرسه آن تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.
هم چنین ساخت 22 مسجد با حجم سرمایه گذاری 2.2 میلیارد تومان مورد اقدام بنیاد برکت قرار گرفته است که تاکنون 11 مسجد به بهره‌برداری رسیده است، ضمن این که تکمیل حوزه های علمیه و احداث خانه‌های عالم، اجرای پروژه های آبرسانی، حمایت از اقشار محروم در سراسر استان و ... در برنامه کاری بنیاد قرار دارند.

انتهای پیام/ی

افتتاح  چند طرح مذهبی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار