معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار، گفت: برای اولین بار یک شرکت خصوصی باسرمایه‌گذاری در بخش شیلات و آبزی‌پروری با نوآوری و بهره‌گیری از علم نوین موفق به وزن رسانی ۵۰۰۰ قطعه بچه ماهی در قفس در دریا شده است.

به وزن رسانی ۵۰۰۰ قطعه بچه ماهی در قفس در دریابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار سعید عیسی زاده در ادامه بیان کرد: قفس‌های به وزن رسانی بچه ماهی از وزن ۵ گرم تا ۲۵ گرم در محیط دریا در خلیج چابهار و اسکله صیادی تیس در محدوده منطقه آزاد چابهار مستقرشده‌اند.

وی افزود: این‌گونه به وزن رسانی بچه ماهی معمولاً در خشکی و تأسیسات خاص صورت می‌گیرد، ولی شرکت آبزی گستران ساحل مکران (آگسام) با همکاری و توصیه شرکت مهندس مشاور فرانسوی برای نخستین بار در ایران اقدام به وزن رسانی در دریا نموده است.

عیسی زاده اضافه کرد: نخستین بارگذاری آزمایشی با ۵۰۰۰ قطعه نتایج خوبی داشته و این تجربه آزمایشی هنوز ادامه دارد و در گام بعدی بارگذاری ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی دردی ماه سال جاری عملی خواهد شد.

معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ظرفیت فعلی این قفس‌ها ۲۴۰ هزار قطعه بچه ماهی برای حدود ۱۵۰ تن تولید ماهی پرواری است.

گفتنی است؛ با توجه به مطالعات آمایش سرزمینی و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، به‌منظور استفاده حداکثر و بهینه از پتانسیل‌های شیلاتی منطقه آزاد چابهار در راستای آمایش سرزمینی، پارک شیلاتی سازمان متشکل از سه شهرک صنعتی شامل شهرک آبزی‌پروری، شهرک عمل‌آوری محصولات دریایی و منطقه صید و صیادی هست.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار