همایش سه ساله های امام حسین (ع) با حضور دختران سه تا هشت ساله در ۱۰ نقطه استان سمنان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس طالب بیدختی مسئول مجمع خادمان حضرت رقیه (سلام الله علیها) استان سمنان با اشاره به برگزاری این همایش در شهرهای سمنان، دامغان، سرخه، آرادان، گرمسار، شاهرود، میامی، بسطام و بیارجمند گفت : بسط و گسترش فرهنگ عاشورا و آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام حضرت رقیه (سلام الله علیها) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت از اهداف برگزاری همایش هایی نظیر همایش سه ساله های حسینی بوده که خوشبختانه طی سال های اخیر باشکوه و عظمت خاصی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه همزمان با شب سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) طفل سه ساله امام حسین (علیه السلام) در شام، کودکان خردسال به همراه مادرانشان به عزاداری و ذکر مصیبت می پردازند اضافه کرد: حضرت رقیه(سلام الله علیها) یک از شخصیت های برجسته در حادثه عاشورا است که نام و یادش برای همیشه تاریخ در اذهان باقی مانده است.

 

طالب بیدختی بیان داشت: حضرت رقیه(سلام الله علیها)یک الگوهای درخشان برای نونهالان ایران اسلامی است که باید مورد توجه باشد، شخصیت های عاشورایی همواره عفت و حجاب را سرلوحه خود قرار داد بودند.

 

مسئول مجمع خادمان حضرت رقیه (سلام الله علیها) استان سمنان با یادآوری این مطلب که این همایش امشب (2آبان) در 10 نقطه استان سمنان برگزار می شود افزود: سوگواری، مداحی، قرائت میثاق نامه و عهد نامه و پهن کردن سفره حضرت رقیه (سلام الله علیها) از برنامه های این همایش است.

 

وی همچنین از اهداء بسته های فرهنگی به دختران خردسال شرکت کننده در این همایش خبرداد و گفت: قرائت میثاق نامه توسط دختران سه تا هشت ساله برای ادامه دادن راه حضرت رقیه (سلام الله علیها) و عهدنامه حضرت رقیه (سلام الله علیها) توسط مادران برای پیروی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) از برنامه های این همایش است که به صورت همزمان برگزار می شود.

 

به گفته طالب بیدختی همایش سه ساله های امام حسین (علیه السلام) درمرکز استان سمنان از ساعت 18:30 در مسجد الزهراء (سلام الله علیها) آغاز می شود.


انتهای پیام / ه


جزئیات برگزاری همایش سه ساله های حسینی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.