رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با ابراز تاسف از افزایش دو برابری هزینه ایاب و ذهاب مسافران بر لزوم عدم نگاه اقتصادی دولتمردان به راهپیایی اربعین تاکید کرد.

لزوم عدم نگاه اقتصادی دولتمردان به راهپیمایی اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دریافت مبالغ اضافه از زائر امام حسین(ع)، گفت: ابهاماتی در رابطه با پیاده‌روی اربعین در ابعاد مختلف وجود دارد که طی جلسه‌ای در فراکسیون حج کندوکاو خواهد شد و در ادامه مسئولان ستاد اربعین و وزارت کشور در این خصوص مورد سوال قرار می‌گیرند.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس بیان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها سهم مادی و معنوی هر ساله خود را پرداخت نکردند و در خدمات‌رسانی پا پس کشیده‌اند.

وی با اشاره به قیمت ویزا افزود: این مسئله به سازمان حج و زیارت مربوط نمی‌شود و ستاد اربعین زیرنظر وزارت کشور این مهم را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سامانه سماح خاطر نشان کرد: مسئولان سازمان حج و زیارت و سامانه سماح نیز باید درخصوص مسائلی همچون میزان ارزی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، هزینه‌ ایاب و ذهاب، هزینه‌های جانبی مطروحه از سوی سامانه سماح همچون مبالغی که سازمان حلال امر از این طریق طلب می‌کند توضیح دهند.

وی با ابراز تاسف از افزایش دو برابری هزینه ایاب و ذهاب مسافران اربعین حسینی(ع) و ابلاغ رسمی آن، افزود: به عنوان وکلای مردم در مجلس بر این موضوع ورود کرده و از مسئولان انتظار پاسخگوی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه کمترین ایرادات درخصوص قیمت ویزا متوجه سامانه سماح می‌شود، گفت: مسئله ایاب و ذهاب و ارز نیز به این سامانه مربوط نمی‌شود، ضمن آنکه قیمت ویزای صادره از سوی این سامانه تقریبا مطابق با نرخ دلار در بازار است اما نرخ ویزای صادره توسط کنسولگری و وزارت امورخارجه بالاتر از حد معمول است. 

آزادی خواه با اشاره به حماسه بزرگ پیاده روی اربعین گفت: : خوشبختانه چنین رویداد بزرگ مذهبی و فرهنگی  در بطن جامعه رسوخ کرده و مایه فخر جهان شیعه است که که ضرورت توجه بیش از پیش مسولین به این رویداد بزرگ را دارد.

وی با انتقاد ازنگاه اقتصادی مسئولان و سازمان ها مربوطه اظهارکرد: این حادثه عظیم و رویداد جهانی تشیع مهمتر از آن است که دولتمردان به آن‌ نگاه اقتصادی نداشته باشند لذا باید به دنبال افزایش حضور مردم و افزایش کیفیت این رویداد باشند.

انتهای پیام/خ

دولتمردان به اربعین نگاه اقتصادی نداشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.