شنای نهنگ آبی در اصفهان +فیلم

بنیان‌گذار روسی بازی مرگبار نهنگ آبی دستگیر شده،اما این بازی همچنان قربانی می گیرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛اصطلاح «نهنگ آبی» از پدیده ساحل نهنگ می‌آید که مربوط به خودکشی است. با ورود و ثبت‌نام، اعضاء نهنگ خطاب می‌شوند. این بازی در هندوستان بیشترین تعداد خودکشی را دارد، به‌طوری که پلیس هندوستان نصب و انتشار و حتی ذخیره فایل خام نصبی این بازی را جزء جرایم نرم‌افزاری محسوب کرد.

در این چالش اینترنتی 50مرحله‌ای از مخاطبان عمدتاً نوجوانان خواسته می‌شود روزانه تکلیف خود را انجام داده و در پایان، عکسی از خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است و پس از آن برای مثال از کاربر خواسته می‌شود تا لب خود را ببرد، روی دست خود با چاقو کلمه‌ای را حک کند یا بالای یک ساختمان مرتفع با پاهای آویزان از خود عکس بیندازد.

نهنگ آبی در سال 2013 در روسیه و با "F57" یکی از نام‌های به‌اصطلاح "گروه مرگ" شبکه اجتماعی وی‌ کی شروع به‌کار کرد. فیلیپ بودکین دانشجوی سابق روانشناسی، کسی که از دانشگاهش اخراج شد، ادعا کرد که او بازی را اختراع کرده است. بودکین اعلام کرد که هدف او این بود که برای «پاک کردن» جامعه با فشار به کسانی که تلقی می‌شود هیچ ارزشی ندارند آنها را وادار به خودکشی کند. 

 

 

 

انتهای پیام/

شیرجه دختران اصفهانی برای دیدار نهنگ آبی + فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار