معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد از پهنه سرزمین ایران با خطر نسبی زلزله در سطح بالا مواجه است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بهنام  سعیدی معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کردستان که در محل سازمان برنامه و بودجه استان در سنندج برگزار شد، گفت : مدیران حاضر در این جلسه بعد از سه روز  آموزش و تمرین در این کارگاه باید به اصول کنترل و مدیریت بحران مسلط باشند و عملکردشان در این حوزه نسبت به گذشته تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن کشور ایران و وقوع زلزله به صورت ۲۴ ساعته افزود: بیش از ۹۰ درصد از پهنه سرزمین ایران با خطر نسبی زلزله در سطح بالا مواجه است.

معاون سازمان مدیریت بحران به آسیب‌های جدی زلزله بم در سال ۸۲ اشاره کرد و گفت: شهرستان بم در طول ۱۲/۵ ثانیه  در سال ۸۲ لرزید که حاصل این زلزله مرگ ۲۷ هزار نفر و مجروحیت۲۰هزار نفر بود.

وی بیان کرد: بیش از ۶ هزار نفر معلول،۳هزار کودک یتیم، ۹ هزار نفر زن بی‌سرپرست و ویرانی ۵۱ هزار واحد مسکونی و تجاری از دیگر تاثیرات مخرب این زلزله در مدت زمانی بسیار کوتاهی بود.

سعیدی خطاب به اعضای شورای هماهنگی  مدیریت بحران حاضر در کارگاه، عنوان کرد: خداوند مسوولیت سخت و حساسی بر گردن شما نهاده است، اگر وظیفه خود را به نحو احسن  انجام دهید، قطعا بندگی خود را به جا آورده‌اید و در غیر این صورت، باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشید.

وی با بیان اینکه خطر سیل ۸۵ درصد مناطق جمعیتی کشور را تهدید می‌کند، اذعان کرد: خشکسالی، گرد و غبار، طوفان  و رگبار از جمله مخاطراتی است که انسان‌ها را تهدید می‌کنند.

معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به آمار بالای مخاطرات در ایران گریزی زد و گفت: بر اساس اطلاعات بیش از ۴۵ مخاطره شامل سیل،زلزله، خشکسالی و غیره در دنیا وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در ایران اتفاق افتاده است.

وی از پیش‌بینی و پیشگیری به عنوان دو رسالت مهم مدیران بحران نام برد و اذعان داشت: اگر بلایای طبیعی قبل از وقوع به خوبی پیش‌بینی و پیشگیری شود، میزان آثار بلاهای طبیعی را می‌توانید به حداقل ممکن رساند.

سعیدی مدیریت مردم  را از وظایف اصلی مدیران بحران دانست و افزود: شعار ما «هر ایرانی یک امداد گر است، چرا که مردم خودشان بهترین امدادگر هستند

انتهای پیام/ د م.

خطر سیل ۸۵ درصد مناطق جمعیتی کشور را تهدید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.