سخنگوی ستاد برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت:در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال وتولید تمام تلاش خود را برای نشان دادن توانایی صادرات کشور به کار می‌بندیم.

توانمندی‌های صادراتی کشور در دومین نمایشگاه اکسپو به دنیا معرفی می‌شودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا چناری سخنگوی ستاد برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست خبری این نمایشگاه اظهار کرد: قریب به 10 سال است که نام سال به نوعی اقتصادی نام گذاری می شود و این موضوع نشان دهنده ضرورت توجه به مبارزه همه جانبه در سنگر اقتصاد کشور است.

وی افزود: در این راستا باید نقش تلاشگران عرصه اقتصادی پررنگ تر شده و نمونه این امر برگزاری نمایشگاه هایی از قبیل نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران است.

سخنگوی ستاد برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت:در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید تمام تلاش خود را برای نشان دادن توانایی صادرات کشور به کار می‌بندیم.

چناری تصریح کرد: 9 روز دیگر نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو)افتتاح می شود و تا به حال از 34 کشور جهان، 500 تجار برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و قرائن نشان دهنده آن است که تعداد کشورها به 43 و تجار به 600 نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره ایران اکسپودر سال 92 عنوان کرد: در دوره قبل 39 کشور جهان در این نمایشگاه حضور یافتند که ماحصل این رویداد ملی انعقاد قردادها و تفاهم نامه های بین المللی بود که بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی به دنبال داشت.

چناری تأکید کرد: امسال شرکت کنندگان در نمایشگاه اکسپو در 12 گروه کالایی، کشاورزی و صنایع و ادوات مربوط به آن صنایع غذایی، خودرو، صنعت، قطعه سازی، برق، مکانیک، نساجی، چرم و پوشاک، صنایع پوشاک لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمانی، خدمات فنی مهندسی، پتروشیمی و معدن توانایی های خود را در معرض نمایش می گذارند.

در بحث توسعه صادرات غیرنفتی نمایشگاه ها نقش پررنگی دارند

در ادامه این نشست محمد سیدی مدیرعامل شهر نمایشگاهی آفتاب اظهار کرد:  در بحث توسعه صادرات غیرنفتی نمایشگاه ها نقش پررنگی دارند تا علی رغم تمام تنگناهای موجود در فضای موجود صادرات کشور این نمایشگاه با قدرت برگزار می شود.

سیدی از تمام بخش های مختلف کالایی و شرکت های داخلی برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد و گفت: یکی از بحث های جدی که در این نمایشگاه دنبال خواهد شد ایجاد فرهنگ صادراتی است زیرا بسیاری از تولیدکنندگان ما به دلایل مختلف از حضور در بازارهای صادراتی می ترسند و هنوز لذت کار صادراتی را نچشیده اند.

 

وی اذعان کرد: وظیفه ما انتقال تکنولوژی است و این هدف مهمی است که ما در نمایشگاه صادراتی به جد آن را دنبال می کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار