فرمانده مرزبانی ایران گفت: مدیریت لحظه ای محور اصلی اربعین امسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سردار رضایی فرمانده مرزبانی ایران امروز در نشست با فرمانده مرزبانی منطقه ۴ عراق و رییس پلیس استان بصره گفت: در اربعین امسال مدیریت لحظه ای را در دستور کار قرار داده ایم، به گونه ای که فرماندهان و مدیران ارشد در کنار سایر رده های اجرایی حضوری فعال و مستمر داشته باشند.

وی افزود: چنانچه حجم بالای کار به درستی تقسیم و مدیریت نشود سبب خستگی و بالارفتن ضریب اشتباه خواهد شد.

رضایی گفت: کار و تلاش برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی یک عملیات مشترک و مقدس بین دو کشور ایران و عراق است که همه در آن حکم خادم زوار اربعین حسینی را خواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی ایران از مسئولان عراقی خواست: اگر در خاک عراق تخلفی از سوی اتباع ایرانی مشاهده شد پس از بازداشت، رسیدگی امور را به نیروهای ایرانی مستقر در مرز واگذار کنند.

سردار رضایی این همنشینی ها را نشانه وحدت و دوستی میان ایران و عراق و پاسخ قاطع به یاوه گویی های اخیر وزیر امورخارجه آمریکا در ریاض دانست و گفت: واضح است که ایستادگی در برابر داعش و نابود کردن آنان دل آمریکایی ها را به درد آورده است.

رییس پلیس بصره عراق نیز از آماده سازی همه امکانات برای خدمت به زائران خبر داد و گفت: امسال علاوه بر تامین خودروی کافی برای انتقال مستقیم زائران به نجف و کربلا، راه آهن بصره به کربلا نیز برای جابه جایی زوار تجهیز شده است.

عبدالکریم المصطفی از مسئولان ایرانی مستقر در در مرز خواست: زائران مدیریت شده و به تدریج وارد خاک عراق شوند تا شاهد ترافیک جمعیتی در گذرگاه نباشیم.

وی گفت: در مدت اخیر ۸۴۰۰ زائر ایرانی و عراقی به کربلای معلی مشرف شده اند که به لحاظ رفاهی و امنیتی مشکل خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام/د

برگزار ی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.