در نامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به رئیس قوه قضائیه مطرح شد؛

وزارت نفت عزم خود را برای مقابله با رای دیوان عدالت اداری جزم کرده است

فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به ریاست قوه قضائیه از عزم وزارت نفت برای مقابله با رای دیوان عدالت اداری خبر دادند.

وزارت نفت عزم خود را برای مقابله با رای دیوان عدالت اداری جزم کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از سال 1394 که زنگنه طی بخشنامه‌ای رسمی استخدام فارغ‌التحصیلان بورسیه دانشگاه صنعت نفت را ممنوع کرد کشمکش‌ها و حواشی زیادی ایجاد شد، وزارت نفت عدم نیاز به استخدام و مشکلات اقتصادی را دلیل عدم جذب اعلام کرد و فارغ‌التحصیلان با تجمع‌های اعتراض‌آمیز در مقابل این وزارت‌خانه و مجلس و همچنین ارسال نامه‌های مختلف به مدیران ارشد دولت به عدم جذب خود با وجود اعلام نیاز شرکت‌های تابعه و تعهد وزارت نفت مبنی بر استخدام آنان واکنش نشان دادند.

اما این پایان ماجرا نبود و طی حکمی از سوی دیوان عدالت اداری این وزارت‌خانه مقصر شناخته و موظف شد این فارغ‌التحصیلان را بدون هرگونه آزمون استخدامی جذب کند اما با برگزاری آزمون‌های مبهم و بهانه‌های مختلف از جذب آنان امتناع کرد که در پی آن جمعی از این فارغ‌التحصیلان در نامه‌ای به ریاست قوه قضائیه اعتراض خود را نسبت به اقدامات اخیر وزارت نفت نشان دادند.

در آغاز این نامه آمده است: ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و صفر، به استحضار می‌رساند ما فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بیش از 2 سال است که پیگیر مطالبه به حق و قانونی خود یعنی استخدام بدون آزمون فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت می‌باشیم که با ابلاغیه آقای زنگنه به تاریخ 19 خرداد 1394 متوقف شد. بارها و از مجاری گوناگون پیگیر حق پایمال شده خود بودیم ولی متاسفانه وزارت نفت با بی‌توجهی به قوانین، تعهدات خود در قبال ما را زیر پا گذاشته است. از این رو تنها مرجع قابل اعتماد برای پیگیری مطالبه بحق خویش را دیوان عدالت اداری دانسته که منجر به شکایت تعدادی از فارغ‌التحصیلان با ارائه مستندات مستدل و معتبر به آن نهاد محترم شده است. اکنون رای دیوان عدالت اداری با عنوان "الزام وزارت نفت به استخدام رسمی و بدون آزمون فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت حسب روال سابق" صادر شد که با توجه به امتیازات ذکر شده در زمان ورود دانشجو (در دفترچه کنکور سراسری و سایت‌های رسمی وزارت نفت) و تعهد محضری اخذ شده از وی، الزام وزارت به استخدام ایشان حسب روال سابق (روال قبل از ابلاغیه خرداد 94 وزیر) اعلام شده است.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت عنوان کردند: ضمن تشکر بابت مساعدت دستگاه قضایی و اثبات حق پایمال شده اینجانبان در دیوان عدالت اداری، لازم به ذکر است بعد از ابلاغ رای به وزارت نفت به یک‌باره جمع کثیری از فارغ‌التحصیلان گروه الف که تا قبل از این با شروط جدید وزارت استخدام‌شان منتفی شده بود، دعوت به شرکت در فرآیندی جدید برای ارزیابی شدند. فرآیند عجیب و نامتعارفی که ارتباطی با حوزه تخصصی نفت و گاز نداشته و در سال گذشته از سوی وزارت اعمال گردید و منجر به حذف تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان گروه الف شد. درحالی که در رای دیوان عدالت به صراحت جذب عده‌ای از دانشجویان و عدم جذب عده دیگر از همین گروه به علت عدم رعایت ضوابط قانونی، خلاف قانون اعلام شده است.

در این نامه با اشاره به اینکه وزارت نفت پس از رسانه‌ای شدن رای دادگاه بدوی به نفع فارغ التحصیلان دانشگاه نفت، عزم خود را برای مقابله با این رای منصفانه و بحق دادگاه بدوی جزم نموده و از هر طریق و با هر فشار ممکن از مجاری مختلف در صدد فشار به دستگاه قضایی و دیوان عدالت اداری برای باطل یا خفیف نمودن رای دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر است. خاطر نشان شد: لذا با علم بر وجود این مجاری فشار از جانب دستگاه‌های دولتی و وزارت نفت علیه قوه‌ محترم قضایی و مجموعه‌ی دستگاه قضا به خصوص دیوان عدالت اداری، تقاضامندیم بار دیگر قوه‌ی قضائیه صلابت و عدالت علوی خود را به منصه‌ی ظهور رسانده و به عنوان رکن رکین و تکیه‌گاه مطمئن تمامی مظلومان جامعه حق مظلوم را به شکل اتم خود باز بستاند.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در پایان بار ضمن تشکر از رای بحق دیوان عدالت اداری در مرحله بدوی، با اعلام محکومیت فشارهای نامتعارف به دستگاه قضا و تزریق اطلاعات و آدرس‌های غلط به مجموعه دیوان عدالت اداری از جانب وزارت نفت، تصریح کردند: ما دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت تقاضامندیم به منظور شفاف‌سازی ماوقع ماجرا، جلسه‌ای با جنابعالی به عنوان قاضی‌القضات و رئیس محترم قوه‌ی قضائیه برگزار کنیم تا با روشن‌سازی تمامی مطالب و شرح ماوقع، این تصمیم نهایی و خطیر که تاثیر سرنوشت‌ساز و مهمی بر زندگی صدها جوان نخبه‌ی این مملکت و خانواده‌های آنان دارد، در دستگاه قضا (همچون آنچه که در دادگاه بدوی گذشت) به دور از هرگونه تشویش و غبارآلودگی فضا و اذهان قضات محترم و مجموعه دیوان عدالت اداری اتخاذ گردد.

انتهای پیام/

نامه‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به رئیس قوه قضائیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فارغ التحصیل
۲۲:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
یاا علیییییی یا علییی یا علی در مانده ام دستم بگیر ای که هستی بی کسان را دستگیر
United States of America
محمد
۲۰:۳۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
چراغی که ایزد برفروزد
هر آنکس پُف کند ریشش بسوزد

الهی به امید یاری تو برای خنثی سازی هر گونه ترفند برای پایمال شدن حق ما. ما که یا علی گفتیم بقیه اش با تو. من حق پایمال شده ی خودم و بچه هام و دوستانم رو از تو می خوام. من تا آخرش هستم و هستم و هستم .....

خداوندا...
تو میدانی که من دلواپس فردای خود هستم.
مبادا گم کنم راه قشنگ آرزوها را،
مبادا گم کنم اهداف زیبا را،
مبادا جا بمانم از قطار موهبتهایت،
مرا تنها تو نگذاری که من تنهاترین تنهای تنهایم

خدا گوید :
تو ای زیباتر از خورشید زیبایم،
تو ای والاترین مهمان دنیایم،
تو ای انســــان !
بدان آغوش من باز است.
شروع کن ...
یک قدم با تو،
تمام گامهای مانده اش با من ...

به امید احقاق حق ما بورسیه های نفت - حق نگهدار عزم والای حق خواهان و حق طلبان
یا علی
United States of America
فرشاد
۱۸:۲۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
؟
آخرین اخبار