سرپرست وزارت نیرو گفت:بیش از 50 درصدبرق مصرفی به وسیله بخش خصوصی تولید می شود.

سهم بیش از 50 درصدی بخش خصوصی در تولید برق مصرفیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین المللی برق و نمایشگاه جانبی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی اظهار کرد:همکاری شرکت ها برای برگزاری این چنین نشستی طی سی و سال اخیر نشان از پویایی صنعت برق داشته و باعث پیشرفت و تبادل اطلاعات می شود.
وی با بیان اینکه صنعت برق جزو طلایه داران حمایت از بخش خصوصی است.افزود: نگه داری 77 هزار مگاوات به صورت فیزیکی و وضعیت فعال 50 هزار مگاوات نشان می دهد که علاوه بر توان فنی در بخش نیروی انسانی اتفاق بزرگی رخ داده است.

سرپرست وزارت نیرو ادامه داد:در برخی از مقاطع ،تجهیزات صنعت برق با توان 100 درصدی و در بسیاری از مواقع نیز با توان 99 درصدی فعالیت کرده اند که این موضوع یک رکورد در جهان محسوب می شود.

ستاری بیان کرد:در سال 92 حدود 125 دقیقه فرکانسِ خارج از بازدهی داشته ایم که امروزه با تلاش مدیران به 12 دقیقه کاهش یافته  است.

وی با بیان اینکه در حدود ده سال آینده به 50 هزار مگاوات انرژی برق برای تامین نیاز مشترکان احتیاج خواهیم داشت ،گفت:در بخش انرژی های نو با پتانسیلی به میزان 75 هزار مگاوات روبرو هستیم که باید توسعه این مهم در اولویت قرار گیرد.

سرپرست وزارت نیرو بیان کرد:افق آینده صنعت برق به شرایط اقتصادی بازار بستگی دارد.اگر شرایط جذاب باشد فعالان اقتصادی استقبال خوبی خواهند کرد و اعداد و ارقام سرمایه گذاری گویای جذابیت این بازار است.

ستاری ادامه داد:با برنامه ریزی صحیح ؛شاهد افزایش و جذب ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه صادرات خواهیم بود.چرا که طبق بررسی های انجام شده در داخل بازار ایران 80 میلیون نفر، در خاورمیانه نزدیک به 200 میلیون نفرو درکشورهای اطراف نیز نزدیک به 400 میلیون نفر ظرفیت برای سرمایه گذاری و توسعه صادرات ایران وجود دارد.علاوه بر این بازار بهسازی عراق به شدت نیازمند است که با ارتباطات سیاسی می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه پوشش برق برای  روستاهایی  با بیش از ده خانوار ارائه می شود، گفت:وضعیت موجود صنعت برق 34 میلیون مشترک را پاسخگو است.البته  در بخش کشاورزی و صنعت نیز مشغول ارائه خدمات هستیم.

انتهای پیام/

وضعیت موجود صنعت برق 34 میلیون مشترک را پاسخگو است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار