مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال جاری هر سه روز یک روستای استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره مند می شود.

گازرسانی به روستاهای کردستان تا پایان سال جاریبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ؛ احمد فعله گری  مدیر عامل شرکت گاز کردستان ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان، به فعالیت های شرکت گاز استان اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال جاری میزان نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی ۷۷ درصد بود که برنامه ریزی شده است تا پایان سال این میزان با افزایش بیش از ۱۰ درصد همراه باشد.

وی افزود: در راستایی عملیاتی کردن این برنامه در سال جاری، مقرر شد که کار گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان کردستان اجرایی و عملیاتی شود و به همین دلیل تا پایان سال جاری به ازای هر سه روز یک روستا در استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره مند می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و طبیعی استان کردستان کار گازرسانی در مناطق روستایی بسیار مشکل است و در همین راستا شرکت باید هزینه بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشد و به همین دلیل کار سخت بوده و کندتر دنبال می شود.

وی گفت: در راستای اجرایی کردن برنامه سال جاری شرکت گاز کردستان در بخش روستایی، قرار است که تا پایان سال ۱۲ هزار و ۷۰۰ علمک نصب شده و ۱۳ هزار خانوار نیز از نعمت گاز خانگی بهره مند شوند.

فعله گری یادآور شد: برای عملیاتی کردن برنامه سال جاری در استان کردستان اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که خوشبختانه با دعوت از پیمانکاران بومی، هم اکنون تمای پروژه ها فعال بوده و به صورت مستقیم بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به میزان پیشرفت پروژه های در دست اجرای شرکت گاز کردستان، عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا دهه فجر سال جاری ۱۰۰ روستا گازرسانی می شود و ۲۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر فعالیت های شرکت گاز استان کردستان، یادآور شد: در هفت ماهه اول سال جاری ۵۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در استان کردستان اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون روزانه دو کیلومتر لوله گذاری گاز در استان کردستان انجام می شود و به همین دلیل کل لوله گذاری شرکت به بیش از ۹ هزار ۲۰۰ کیلومتر در سراسر این استان رسیده است.

فعله گری به اجرای یک خط جدید ورودی به استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این خط انتقال در استان کردستان ضمن افزایش ظرفیت و توان استان، زمینه برای صادرات گاز به اقلیم کردستان عراق فراهم می شود و کردستان این توان و قابلیت را پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در هفت ماهه اول سال جاری در استان کردستان شش هزار و ۵۰۰ علمک نصب شده است و کل علمک های استان کردستان به بیش از ۲۵۰ هزار مورد رسیده و به همین دلیل ۴۷۱ هزار مشترک نیز از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: در بخش جمعیت شهری استان کردستان نیز میزان نفوذ گاز طبیعی به ۹۹.۹ درصد رسیده است و در این زمینه استان کردستان یکی از شرکت های برتر کشور به شمار می رود.

وی به موضوع افزایش میزان مصرف گاز در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش میزان مصرف در ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته میزان مصرف ۲۵ درصد افزایش یافته است به گونه ای که در مهر ماه میزان مصرف روزانه استان هفت میلیون متر مکعب بود که این میزان در هفته گذشته به ۸.۵ متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

 انتهای پیام/ د م

زمینه صادرات گاز به اقلیم کردستان عراق فراهم می شود

منبع: رجا نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.