مقامات در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می گویند: نوزدهمین نمایشگاه زراعتی بین المللی کابل با دستاورد عالی به پایان رسانید.

عقد قرارداد ۳۵ میلیون افغانی در نوزدهمین نمایشگاه زراعتی کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع خبری در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است: در مدت سه روز این نمایشگاه به ارزش بیش از سی و پنج میلیون و پنجصد و ده هزار افغانی قرار داد میان تجار ، متشبثین خصوصی ، سرمایه گذاران، دهقانان و صنعت کاران کشور عقد نموده و فروشات صورت گرفته است.

در این نمایشگاه محصولات زراعتی و صنایع دستی زنان در ۲۴۰ غرفه جاداده شده بود که در مجموع حدود ۲،۲ میلیون افغانی فروشات داشتند.

از این میان به ارزش (۱۷۴۲۸۸۶) افغانی به جیب دهاقین، مالدران و تولید کنندگان داخلی تعلق گرفت . مجموع فروشات زنان صنعت کار به (۳۷۵۸۶۵) افغانی می رسد.

در بخش محصولات زراعتی و مالداری ۲۳ قرار داد به ارزش سی و یک میلیون و نهصد و شصت و پنج هزار افغانی عقد گردید. قرارداد ها شامل فروش زعفران – گیاهان طبیعی – میوه جات خشک و تازه – روغن زیتون – ماشین چوچه کشی و سر تفکیت ISO بوده است.

باختر گزارش داد: در بخش صنایع دستی زنان سه قرار داد به ارزش ( ۱۲۶۶۰۰) افغانی عقد گردید. همچنان در مجموع (۱۳۰۸۵۰۰) افغانی از بابت کرایه غرفه های این نمایشگاه بدست آمد.

نمایشگاه زراعتی بین المللی کابل، سالی دو مرتبه در آغاز و در نیمه سال به ابتکار وزارت زراعت ، آبیاری و مالداری در بادام باغ کابل برگزار می گردد.

در این نمایشگاه شهروندان کشور ، دهاقین ، نمایندگان شرکت های خارجی، محصلین، خانواده ها ، مسئولین برنامه های انکشافی کشور های متحد افغانستان شرکت نموده و از آن دیدن بعمل می آوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.