مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت : سال گذشته برای 120 نفر از افراد نابینای این استان آمادگی شغلی ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در جلسه انجمن نابینایان استان سمنان گفت : بیش از 1500 نابینا و کم‌بینا در استان وجود دارد که بخش عمده‌ای از مشکلات این افراد تأمین شغل و درآمد برای گذر زندگی است.


وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات این قشر از افراد تحت پوشش در اولویت قرار دارد افزود: سال گذشته برای 120 نفر از افراد نابینا آمادگی شغلی ایجاد شد  که افزایش این تعداد در سال 96 در دستور کار قرار دارد.


مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به استعدادهای این قشر بیان کرد: نابینایان توانمندی‌های عظیمی در بخش‌های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری دارند که باید این استعدادها در فضایی مناسب به‌کارگیری شود.


وی اصلاح زیرساخت‌های شهری برای تردد نابینایان در معابر وادارات استان سمنان را خواستار شد و گفت: 20 امتیاز از جشنواره شهید رجایی در هفته دولت به این مورد تعلق‌گرفته است و این اقدام بسیار مثبتی است.


ایزد پور با بیان اینکه این مسئله نقش ویژه‌ای در جلب رضایت مردم از عملکرد دولت دارد بیان کرد: 207 مورد اشتغال در طی یک سال گذشته در استان سمنان ایجادشده است.


وی با اشاره به سایر خدمات دولت در راستای حمایت از معلولان و نابینایان اذعان کرد: اهدا 30 میلیون تومان کمک به هیئت ورزشی معلولان و جانبازان از شاخص‌ترین خدمات دولت است.


مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تأکید بر لزوم حمایت‌های فرهنگی و علمی از این قشر بیان کرد: 35 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه نابینایان از جمله اقداماتی است که از سوی سازمان بهزیستی برای این قشر انجام‌شده است.

 

انتهای پیام  / ه


وجود بیش از 1500 نابینا و کم‌بینا در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار