یک مقام مسوول با بیان اینکه رکود در بازار آلومینیوم حاکم است، گفت: بیش از ۵۰ درصد کارخانجات تولیدی در این بازار تعطیل شده‌اند.

علی مرادی رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: حال بازار ظروف آلومینیوم مساعد نیست ، به طوریکه هر روز شرایط رکود وخیم‌تر و از حجم معاملات کسبه و واحدهای صنفی کاسته می‌شود.

رییس اتحادیه ظروف آلومینیوم در ادامه افزود: نرخ شمش آلومینیوم در 2 ماه گذشته 8 تومان بود که با رشد حدود 2100 تومانی، به 10 هزار و 100 تومان افزایش یافته است. این امر تاثیر مستقیمی بر بازار داشته و به همین علت کارخانجات و تولیدکنندگان یکی پس از دیگری از چرخه تولید حذف و تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد کارخانجات تولیدی ظروف آلومینیوم تعطیل شده‌اند، تصریح کرد: آن تعداد گروهی که باقی مانده‌اند، با 40 درصد از ظرفیت خود به فعالیت می پردازند.

مرادی در پایان با بیان اینکه میزان معاملات در بازار آلومینیوم سال گذشته نسبت به امسال مطلوب‌تر بوده، گفت: در شرایط رکود، نه تنها تولیدات داخلی در بازار فروش نرفته، بلکه حتی نمونه‌های خارجی نیز گوشه‌ای از واحدهای صنفی خاک می‌خورند.

انتهای پیام/

 نرخ شمش آلومینیوم، افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار