جشنواره گردشگری انار در روستای ۷ هزار ساله فاروق برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جشنواره گردشگری انار امسال برای دومین بار با حضور دوستداران این نوع گردشگری از یکم تا هشتم آبان ماه در روستای فاروق از توابع شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.

غلامحسین زارع دهیار روستای فاروق گفت: با توجه به اینکه ۱۳ رشته قنات در این روستا فعال است و مردم برای مصارف کشاورزی از آب آن استفاده می‌کنند، جشنواره امسال با رویکرد آب و قنات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از انتخاب این رویکرد ساماندهی در مصرف آب قنات‌ها است، افزود: در حال حاضر به دلیل فرسوده بودن کانال‌های آب حجم وسیعی از این آب هدر می‌رود.

زارع با بیان اینکه این جشنواره به صورت زنده از صداوسیمای فارس پخش می‌شود، بیان کرد: روز‌های مختلف برگزاری جشنواره نامگذاری شده که نخستین روز با نام فاروق الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی، روز دوم فاروق و سلامت و نشاط، روز سوم فاروق آب و قنات و روز چهام فاروق و جشن انار نام گرفته است.

دهیار روستای تاریخی فاروق با اشاره به نام روز چهارم، اظهار داشت: در این روز به صورت نمادین تمامی مراحل برداشت انار و تولید محصولاتی نظیر آب و رب انار انجام می‌شود و از شبکه فارس به صورت زنده پخش می‌شود.

وی فاروق و خانواده، فاروق و آئین و رسوم، فاروق و گردشگری و فاروق و اقتصاد و سرمایه‌گذاری دیگر روز‌های برگزاری جشنواره انار است که در آن تلاش می‌شود مردم با وجوه مختلف این روستای تاریخی آشنا شوند.
انتهای پیام/ر

جشنواره انار در فاروق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.