رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: مرز سومار می‌تواند بخشی از خلاء ناشی از کاهش صادرات مرز پرویزخان را جبران کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیوان کاشفی  رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: با توجه به تحولات عراق و گسترش دامنه اختلافات بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق  کاهش صادرات استان از مرز پرویزخان را در پی داشت.

وی گفت: این مرز در گذشته سهم 70 درصدی از صادرات استان به عراق را داشت که اخیرا به 40 تا 50 درصد رسیده بود و مابقی صادرات نیز از مرز خسروی، سومار و سایر بازارچه‌های مرزی صورت می‌گرفت و باید بخشی از صادراتی که از مرز پرویزخان انجام می‌شد به سمت مرزهای دیگر مانند سومار و خسروی سوق پیدا می‌کند.

وی مرز "سومار" را بهترین گزینه برای جایگزینی مزیت از دست رفته مرز پرویزخان دانست و عنوان کرد: این مرز روند صادراتی خوبی دارد و حتما باید آن را تقویت کنیم تا بخشی از خلاء مرز پرویزخان را پر کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در درجه اول رسمی و شدن و سپس تکمیل زیرساخت‌ها از جمله راه دسترسی را نیاز اصلی مرز سومار اعلام کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که مرز سومار برخی از زیرساخت‌ها که در مرز پرویزخان وجود داشت از جمله آزمایشگاه مواد غذایی و ... را ندارد و به علاوه در صادرات سوخت هم خیلی نمی‌توان در مرز سومار کار خاصی انجام داد.

 

انتهای پیام/ز

کاهش سهم صادرات کرمانشاه به کشور عراق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.