با حضورمعاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور همایش مدیران و شهرداران شهر‌های مسیر جاده ابریشم با حضور ۴۴ شهردر شهرستان نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  شهردار نیشابور گفت: یکی از اهداف این همایش احیای مجدد راه ابریشم و ارتباط موثر بین شهر‌های مسیر جاده ابریشم است..

علی نجفی افزود: در این همایش مدیران و شهرداران ۴۴ شهر مسیر جاده ابریشم حضور خواهند داشت که  تلاش خواهد شد تا با ارائه راهکار‌های مختلف بتوانیم جاده ابریشم را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد:  این مسیر از چین و در ایران از نیشابور به عنوان اولین شهر آغاز می‌شود و به قزوین به عنوان آخرین شهر ایرانی منتهی می‌شود ونیشابور تنها شهرستانی است که در طول تاریخ جاده ابریشم به طور ثابت و همیشگی بدون هیج جابجایی جغرافیایی حضور داشته است.

شهردار نیشابور گفت: مجمع جهانی شهر‌های جاده‌ابریشم به منظور گسترش همکاری‌های مشترک در جهت ساخت آینده‌ای روشن برای کلیه شهر‌های در مسیر راه ابریشم بر روی کمربند جاده‌ابریشم جهانی در فضایی کاملا صلح‌آمیز، توسعه‌ای و نیز احترام به منافع مشترک به پیشنهاد برنامه اسکان بشر سازمان‌ملل‌متحد تأسیس شده است.


نجفی افزود:امیدواریم با همکاری همه نهاد‌ها و سازمان‌ها و همیاری همشهریان نیشابوری درجهت استفاده حداکثری ازموقعیت فراهم شده ضمن معرفی بهتر نیشابور در راستای توسعه شهر گام برداریم

وی تصریح کرد: تاکنون ۶ همایش داخلی با حضور شهرداران ایرانی جاده ابریشم به میزبانی یکی از شهر‌های در مسیر برگزار شده است که این مجمع در تلاش است تا با اتصال موضوعات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری و ارتباط بین شهروندان، عاملی مؤثر برای بهره‌مندی شهر‌های مسیر از توانمندی‌های یکدیگر و حرکت به سمت تحقق توسعه پایدار شهری باشد.
 
هفتمین همایش مدیران و شهرداران شهر‌های مسیر جاده ابریشم در شهر تاریخی و کهن نیشابور ۳ الی ۴ آبان ۹۶ با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار خواهدشد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

احیای جاده ابریشم در هفتمین همایش مدیران و شهرداران شهر‌های مسیر جاده ابریشم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار