کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) بعد از ۵۸ روز پیاده روی و عبور از شش استان کشور وارد خاک عراق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  این کاروان مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری مشهد – کربلا را به عنوان طولانی‌ترین مسیر پیاده روی اربعین طی می‌کند و بر اساس برنامه ریزی‌ها دو روز مانده به اربعین حسینی وارد کربلای معلی می‌شوند.

کاروان پیاده انصار الحسین وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، کاروانی مردمی است که با هدف اشاعه فرهنگ حسینی و زنده نگه داشتن و ترویج اهداف قیام امام حسین (ع) با همه ساله مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را با پای پیاده طی می‌کند.

این کاروان امسال نیز با ثبت نام از بین برادران، با حدود ۱۰۰ زائر، سوم شهریور ماه امسال بعد از یارت بارگاه ملوکتی حضرت امام رضا (ع) و با بدرقه مردم و مسئولان مشهد مقدس به سمت کربلای معلی حرکت کرد و بعد از عبور از استان های، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان،  با عبور از مرز شلمچه وارد خاک عراق شد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این کاروان ۱۶ روز نیز در خاک عراق پیاده روی می‌کند و بعد از مشرف شدن به کربلای معلی و زیارت قبر مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس، به سمت نجف اشرف و کاظمین ادامه مسیر خواهد داد و در صورت فراهم بودن شرایط امنیتی مرقد مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) را نیز در سامرا زیارت خواهند کرد.

اعضای کاروان پیاده انصار الحسین (ع)، بعد از حدود یک هفته حضور در عتبات عالیات با وسیله نقلیه قطار به مشهد باز می‌گردند و مراسم استقبال از این کاروان با حضور مردم و مسئولان در عرصه میدان شهداء برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.