حجت الاسلام بهاری گفت: هدف از زیارت اربعین و یا قیام عاشورا در زمین مطرح کردن، حسین بن علی (ع) نیست، بلکه پیامی برای آگاهی بخشی به بشیریت است.

حجت الاسلام ابراهیم بهاری سخنران و کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص فضیلت‌های زیارت اربعین، گفت: در باب فضیلت زیارت اربعین و حرم امام حسین (ع)، همین بس که در کتابی مثل کتاب کامل الزیارات، آمده که هرکس به قصد زیارت امام حسین (ع) از خانه خود خارج شود پروردگار دو فرشته برای نوشتن خوبی‌های او مامور می‌کند و در‌های رحم الهی را به سمت او باز می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از زیارت اربعین و یا قیام عاشورا در زمین مطرح کردن حسین بن علی (ع) نیست، بلکه پیامی برای آگاهی بخشی به بشیریت و بیرون رفت مردم از تاریکی و جهالت است.

زیارت اربعین، قیام عاشورا را زنده نگه داشته است

حجت الاسلام بهاری افزود: این بیداری بعد از گذشت ۱۲۰۰۰، هنوز در راهپیمایی اربعین حسینی با همان شعار قیام عاشورا و تفکر حضرت حسین بن علی (ع) زنده است و آن‌هایی که این مسیر را پیاده تا حرمین شریفین طی می‌کنند، شعار کاروان اسراء را به جهانیان ابلاغ می‌کنند.

این سخنران و کارشناس مذهبی اظهار کرد: در بعضی از روایات، بزرگان دینی از ظهور حضرت مهدی (عج) و شناخت مردم از این حضرت (عج) در اربعین حسینی، خبر دادند که این همان از بیداری و آگاهی مردم برگرفته از قیام عاشورا است، که نه تنها شیعیان را بلکه همه ملت‌های جهان را با هر فرهنگ و مذهب دور هم جمع می‌کند.

حجت الاسلام بهاری با بیان اینکه، لذت بیداری در مسیر اربعین بالاتر از سفر است، درخصوص اثرگذاری زیارت اربعین ادامه داد: بیداری و آگاهی بخشی به مردم همان فرهنگ قرآن کریم و اهل بیت (ع) است که اگر بتوانیم آن را در طول سال تبیین کنیم، خروجی گسترده و اثرگذاری از زیارت اربعین نصیبمان شده است.

وی با اشاره به هزینه تراشی‌های بعضی از افراد برای پیاده روی اربعین گفت: در جایی که ایران و عراق با خدمات گسترده خود در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا، چرا باید به جای اینکه مسیر را هموار‌تر کنیم، برای هر اتفاق بزرگ و کوچکی هزینه تراشی کنیم؟ تا یک عده توان رفتن به زیارت اربعین را از دست بدهند.

حجت الاسلام بهاری در پایان با بیان روایتی از امام صادق (ع) درخصوص زیارت اربعین، خاطرنشان کرد: همه کشور‌ها و کشور عراق هرکاری برای هموار‌تر شدن سفر زائران حسینی انجام می‌دهند، اما در کشور ما که به این اندازه اشتیاق زیارت است، به یکباره هزینه‌ها را دوبرابر می‌کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار