رییس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از شرکت بیش از 5 هزار دانش آموز عشایر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای طی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، منوچهر امیرتیموری، رییس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای شکل کوچک شده المپیک است که خود دانش آموزان تمامی کارهای مربوط به برگزاری مسابقات را در مدرسه بر عهده می گیرند که تعدادی از دانش آموزان، شرکت کننده در مسابقات و تعدادی نیز برگزار کننده خواهند بود.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 4 هزار نفر از دانش آموزان عشایری در المپیادهای درون مدرسه ای حضور پیدا کردند؛ پیش بینی کرد: امسال بیش از 5 هزار نفر در المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت کنند.
امیر تیموری هدف از برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای را تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در آنها عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست تنها در ساعات محدود ورزش و تربیت بدنی دانش آموزان را به تحرک وا دارد بلکه این وظیفه همه و به خصوص خانواده ها است تا فرزندان خود را به ورزش و حضور در فضاهای آموزشی که تضمین کننده سلامت آنها است ترغیب و تشویق کنند.
وی به اجرای طرح حیاط پویا در مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح، حیاط مدارس به صورت هدفمند و با اشکال هندسی آراسته می‌شود تا دانش‌آموزان به ورزش و تحرک ترغیب شوند.
وی افزود: طرح حیاط پویا با هدف پیشگیری از چاقی و افسردگی، و نیز ترغیب دانش آموزان به ورزش کردن دنبال می‌شود.
انتهای پیام/ی

برگزاری المپیاد های ورزشی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار