یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد آمریکا از میانجیگری مصر در طرح آشتی ملی فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد آمریکا  از میانجیگری مصر در طرح آشتی ملی فلسطین استقبال می‌کند. البته این حمایت به آن معنی نیست که واشنگتن از موضع خود در خلع سلاح حماس عقب نشینی کرده و یا انتظار دارد این موضوع یک شبه محقق شود.

با وجود اینکه مقامات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هفته گذشته مخالفت خود را با دخالت مصر در ماجرای آشتی میان فتح و حماس اعلام کرده بودند؛ کابینه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، از تلاش های مصر برای تحقق این امر حمایت می کند. کابینه ترامپ هر تلاشی را به کار می بندد تا تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه راه یابد.

این مقام ارشد کاخ سفید در ادامه اظهاراتش افزود: آمریکا معتقد است میانجیگری مصر میان فتح و حماس موقعیت مثبتی را فراهم می کند. مصر به آمریکا کمک کرد یک مسیر جدید به روی نوار غزه گشوده شود که تا چند هفته پیش وجود نداشت. واشنگتن از این موضوع با عنوان یک گام مثبت یاد می کند.

«جیسون گرینبلت»، فرستاده ویژه کابینه ترامپ در امور صلح، پنجشنبه سفری چند ساعته به قاهره داشت و با چند مقام ارشد و چند ژنرال آژانس اطلاعاتی مصر دیدار و گفتگو کرد. گرینبلت پس از این دیدارها مستقیما به بیت المقدس رفت و قرار است امروز (یکشنبه) با مقامات صهیونیست و فلسطینی به طور جداگانه درباره طرح آشتی ملی گفتگو می کند.

هاآرتص در ادامه نوشت: دلیل حمایت کاخ سفید از میانجیگری مصر در طرح آشتی فلسطین، تمایل آن برای برطرف شدن هرچه سریع‌ تر این مشکل است و اینکه در چند ماه آتی به موضوع برقراری «صلح» میان فلسطین و اسرائیل بپردازد.

واشنگتن و قاهره معتقدند حضور «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در نوار غزه یک قدم مثبت برای از سرگیری مذاکرات صلح خواهد بود.

 

انتهای پیام/

استقبال  آمریکا  از میانجیگری مصر در تحقق آشتی ملی فلسطین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار