رئیس فدراسیون جهانی کوهنوردی گفت: ورزش یخ نوردی به رشته‌های ورزشی المپیک ۲۰۲۴، اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فریتز فریلند رئیس فدراسیون جهانی کوهنوردی در حاشیه اجلاس جهانی فدراسیون‌های کوهنوردی جهان که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: در حاشیه المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی که در روسیه برگزار شد، ورزش یخ نوردی به صورت نمایشی انجام و فیلم‌هایی که از این رویداد در دنیا منتشر شد، بازخورد بسیار خوبی داشت.

وی افزود: به دلیل استقبالی که از این فیلم‌ها شد و پیگیر‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، مقرر شد پس از چند دوره که ورزش یخ نوردی در قالب نمایشی برگزار گردید، این رشته به بازی‌های المپیک اضافه شود.

فریتز فریلند، حضور ایران را در رویداد‌های جهانی این فدراسیون خوب توصیف کرد و بیان کرد: از فدراسیون‌های تمام کشور‌ها نیز می‌خواهیم که در رویداد‌های بین المللی رشته‌های شامل کوهنوردی، صخره نوردی و یخ نوردی حضوری فعال داشته باشند.

رئیس فدراسیون جهانی کوهنوردی همچنین اظهار داشت: بحث ایمنی، پاک بودن محیط‌های کوهنوردی و قله‌ها و همچنین حفاظت از محیط زیست از جمله این مباحث بود.

وی، به وجود مکان‌های بسیار زیبا در ایران برای کوهنوردی اشاره کرد و از نحوه میزبانی شیراز در این دوره از اجلاس جهانی فدراسیون‌های کوهنوردی، ابراز رضایت کرد.
انتهای پیام/ر

ورزش یخ نوردی به بازی های المپیک اضافه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.