تکذیب شایعات مربوط به مجازات مالی بانک‌های ترکیه‌ای به اتهام نقض تحریم‌های ایران

رویترز در گزارشی نوشت نهاد ناظر بر بانکداری در ترکیه شایعات مربوط به مجازات سنگین بانک‌های ترکیه‌ای به اتهام نقض تحریم‌های ایران را تکذیب کرد.

تکذیب شایعات مربوط به مجازات سنگین بانک‌های ترکیه‌ای به اتهام نقض تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نهاد ناظر بر بانکداری در ترکیه «بی.دی.دی.کِی.» شایعات مربوط به مجازات سنگین بانک‌های ترکیه‌ای به اتهام نقض تحریم‌های ایران را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد این تکذبیه در واکنش به خبر امروز روزنامه ترکیه‌ای «هابرتُرک» منتشر شده است.

رویترز پیش‌تر در گزارشی نوشته بود شش بانک ترکیه‌ای به اتهام آنچه «نقض تحریم‌های ایران» نامیده شده است، با احتمال مجازات‌های سنگین چند میلیارد دلاری از سوی آمریکا مواجه هستند. هابرتُرک امروز به نقل از چندین مقام آگاه اقتصادی این کشور، این خبر را منتشر کرده بود.

دو مقام اقتصادی ترکیه‌ای در گفتگو با رویترز تأکید کردند ترکیه تاکنون، درباره چنین مجازات‌هایی هیچ اعلامیه‌ای از آمریکا دریافت نکرده است. این افراد همچنین تصریح کردند که آمریکا معمولاً برای اعمال چنین مجازات‌هایی هیئت تحقیق بر روی جرائم مالی -وابسته به وزارت بازرگانی- را در جریان قرار می‌دهد.

این دو مقام اقتصادی ترکیه همچنین پیش‌بینی کردند مقامات این کشور بزودی بیانیه‌ای را در این باره صادر کنند. این بیانیه در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک روزافزون میان آنکارا و واشنگتن صادر خواهد شد. دو کشور به تازگی صدور روادید برای شهروندان یکدیگر را متوقف کرده‌اند.

گزارش رویترز در پایان می‌افزاید روزنامه هابرترک به نام این شش بانک که ممکن است با مجازات‌های مالی سنگین مواجه شوند، اشاره‌ای نکرده است. براساس گزارش روزنامه ترکیه‌ای یکی از این بانک‌ها با مجازات بیش از 5 میلیارد دلاری مواجه خواهد شد. در حالی که مجازات پنج بانک دیگر کمتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

مجازات شش بانک‌ ترکیه‌ای به جرم مبالادت تجاری با ایران تکذیب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
این یک جنگ سرد اقتصادی هست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
این یک جنگ سرد اقتصادی هست
آخرین اخبار