مرحله نخست اجرای سامانه جامع مدیریت صنعت طیور کشور تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای برقراری ارتباط بین مزارع مرغ مادر گوشتی کشور، فاز نخست اجرای سامانه جامع مدیریت صنعت طیور کشور تعیین شد، گفت: بر این اساس مزارع مرغ گوشتی درخواست‌های جوجه ریزی خود را با در نظر گرفتن قواعد و قوانین تنظیم شده انجام می‌دهند.

وی افزود: با ثبت درخواست جوجه ریزی و تایید توسط سامانه، مجوز برای مزرعه مرغ گوشتی با عنوان تعداد و تاریخ پیش بینی جوجه ریزی صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه مبنای فاصله دو جوجه ریزی در کشور ۵۰ روز است و تشویق و تنبیه به ازای هر روز تعجیل یا تاخیر ۷ روز در نظر گرفته می‌شود، گفت: اگر متوسط سن کشتار یک واحد ۴۰ روز باشد این واحد معادل ۱۴ روز تشویقی گرفته و می‌تواند نوبت بعدی به جای ۵۰ روز بعد، ۳۶ روز از تاریخ متوسط کشتار، جوجه ریزی کند.

عطائی نژاد با اشاره اینکه این سامانه به دنبال سهمیه جوجه ریزی نیست، افزود: باید میزان جوجه تولیدی پیش بینی با تعداد جوجه تولیدی ثبت شده توسط جوجه کشی و تعداد جوجه توزیع شده به مزارع گوشتی در یک راستا باشد.

انتهای پیام/آ

سامانه مدیریت صنعت طیور راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.