کارشناس واحد ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ساخت و بومی سازی دستگاه تنش زدایی در این پالایشگاه خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مسعود کرمانی زاده کارشناس واحد ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل، با استفاده از دانش و توان نیرو‌های بومی، دستگاه تنش زدایی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد ساخته و بومی سازی شد.

وی در خصوص کارکرد این دستگاه افزود: عملیات جوشکاری بر روی لوله‌ها وسازه‌ها با ابعاد مختلف باعث بوجود آمدن تنش در نقطه جوشکاری می‌شود که با استفاده از عملیات حرارتی، شامل گرم کردن یکنواخت لوله‌ها و سازه تا دمای مناسب و سپس سرد کردن یکنواخت آن می‌توان این تنش را از بین برد.

وی با بیان اینکه قطعات مورد استفاده در این دستگاه ۱۰۰ درصد ایرانی می‌باشد گفت: سیستم کنترل به صورت اتومات توسط کنترلر‌های تعبیه شده بر روی آن می‌باشد و در این سیستم هر کانال به صورت مجزا برنامه پذیر است.

کرمانی زاده با اشاره به اینکه این دستگاه تاکنون توسط کشور‌های اروپایی تولید شده است و با قیمت بسیار بالایی در احتیار مصرف کنندگان قرار می‌گرفت افزود: قابلیت منحصر بفرد این دستگاه استفاده از ۱۰۰ درصد تجهیزات ایرانی شامل کنترلرها، ثبات‌های دیجیتال بدون کاغذ و تمامی اجزای تشکیل دهنده می‌باشد که توسط شرکت‌های توانمند داخلی ساخته شده است.

وی هزینه خرید این دستگاه در نمونه خارجی را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این دستگاه با صرفه جویی ۷۸۰ میلیون ریالی بومی سازی گردید.

انتهای پیام // م. ه.
 


ساخت و بومی سازی دستگاه تنش زدایی در پالایشگاه خانگیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.