مدیر جهاد کشاورزی دشتستان گفت: طرح تحول نوین آبیاری ۱۷۰ هکتاری نخلستان‌های آب‌پخش دشتستان یک ماه آینده به پایان و به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح تحول آبیاری نوین کشاورزی آب‌پخش دشتستان تا یک ماه آینده تکمیل می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور نوذری ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه این شهرستان نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر دارد اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد محصولات کشاورزی استان بوشهر در دشتستان تولید می‌شود که این مهم نقش دشتستان در عرصه کشاورزی نشان می‌دهد.

وی از اجرای طرح نوین آبیاری در نخلستان‌های دشتستان خبرداد و گفت: طرح نخلستان در راستای تبدیل آبیاری سنتی به نوین در اراضی نخلستانی دشتستان تدوین و اجرایی شده که نخستین طرح آن در آب‌پخش عملیاتی شده است.

نوذری با اشاره به تکمیل طرح نوین آبیاری در اراضی نخلستانی آب‌پخش تصریح کرد:طرح تحول نوین آبیاری ۱۷۰ هکتاری نخلستان‌های آب‌پخش دشتستان یک ماه آینده به پایان و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان با بیان اینکه برای نخستین بار است که مدیریت اجرای طرح آبیاری نوین به جهاد کشاورزی سپرده می‌شود گفت: مشابه طرح تحول کشاورزی یک طرح چاه مزرعه برای حفظ منابع آب تهیه و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرما یکی از محصولات مهم دشتستان است افزود:دشتستان قطب تولید خرمای استان بوشهر است چراکه از ۱۷۰ هزار تن محصولات نخیلات استان بوشهر ۱۳۵ هزار تن آن در دشتستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز شده تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته و تعداد بهره برداران این طرح ۱۷۴ نفر است.

نوذری، اهمیت و جایگاه طرح آبیاری نوین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کاهش هدر رفت منابع ارزشمند آبی از دستاورد‌های ارزشمندی است که با اجرای طرح آبیاری تحت فشار شاهد تحقق آن هستیم و این موضوع سبب مقرون به صرفه شدن کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/ز

طرح تحول آبیاری نوین کشاورزی آب‌پخش دشتستان تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود

برچسب ها: دشتستان ، کشاورزی ، خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.