عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: مجوز ترخیص کالا از گمرک بیله سوار باید حل شود و انتظار می‌رود به دلیل تأثیر صادرات چمدانی در مجموع صادرات اردبیل موانع صادرات چمدانی رفع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین پیرموذن، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: یکی از دلایل کاهش صادرات از مرز بیله سوار حذف عنوان تخصصی از گمرک بیله سوار است و این موضوع موجب شده تجار اردبیلی تجارت خود را از آستارا دنبال کنند.

وی گفت: صدور کالاهای اساسی از استان اردبیل راهگشای ارتقای اقتصاد منطقه است و ما هیچ گونه کم کاری را به ویژه از سوی گمرک قبول نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: گمرک استان اردبیل صادرات چمدانی از مرز بیله سوار را به 3 کیلوگرم رسانده در حالی که این مقدار در مرز آستارا 8 کیلوگرم می باشد و عملا در این زمینه مرز بیله سوار را با مشکل مواجه کرده است.

پیرموذن بیان کرد: کالاهای اساسی استان اردبیل باید از این مرز بدون هیچ مشکلی صادر شود و باید با طی فرآیند قانونی این گمرک فعالیت عادی خود را از انجام دهد.

وی همچنین گفت: تخفیفات گمرکی در خوزستان و آبادان اعمال می‌شود و انتظار داریم در گمرک بیله سوار نیز تخفیفات اعمال شود تا موجب رونق تجارت خارجی شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران بیان کرد: ما انتظار داریم بانک مرکزی با نظارت های جدی خود موضوع سرمایه گذاری ها را به خوبی پیگیری کند و آئین نامه بانک ها و مصوبات شورای پول و اعتبار در استان ها به درستی اجرا شود.

پیرموذن افزود: به نظر می رسد بانک مرکزی هیچ تمایلی برای این نظارت ندارد چرا که اگر نظارت های دقیق از طرف بانک مرکزی اعمال شود آئین نامه های داخلی نیز به درستی اجرایی خواهند شد.

وی گفت: از همه دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها و دستگاه های دخیل از جمله گمرک انتظار داریم از سنگ اندازی های بی مورد خودداری کرده و استان را از بن بست اقتصادی روی داده خلاص کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: امسال 536 طرح کشاورزی و صنعتی در استان اردبیل برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت‌نام کردند که از بانک‌های عامل انتظار داریم در پرداخت تسهیلات به این واحدها و طرح‌ها برای رونق‌گیری تولید و اشتغال در استان اردبیل کمک کنند.

پیرموذن گفت: در بخش صنعت 104 میلیارد تومان درخواست تسهیلات از واحدهای صنعتی صورت گرفته که 91 میلیارد تومان آن به صورت سرمایه در گردش است و بیشتر این واحدها نیز در شهر اردبیل مستقر هستند و فقط  14 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: در طرح‌های کشاورزی نیز 188 طرح برای دریافت تسهیلات تایید شده است که 95 میلیارد تومان مبلغ مصوب برای پرداختی به این طرح‌ها بوده که 81 درصد به صورت سرمایه گردش و 19 درصد نیز به صورت سرمایه ثابت است.

 

انتهای پیام/ح

کاهش صادرات چمدانی از گمرک بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.