چگونگی راهکارهای جذب سرمایه های بخش خصوصی با هدف رونق اقتصاد و اشتغال در گیلان هم اندیشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و اشتغال استان گیلان در رشت گفت : راه برون رفت از معضلات موجود در حوزه اقتصاد و اشتغال بهره گیری از توان بخش خصوصی است و تحقق این هدف مهم با تعامل و همدلی مردم و مسئولان میسر می شود.

وی همچنین ضرب الاجلی 3 هفته ای برای مدیران اجرای استان تعیین کرد تا برنامه های سازمان متبوع خود را در راستای برنامه ششم توسعه و برش یکساله تهیه و تدوین کنند.

استاندار گیلان افزود : از این پس شورای برنامه ریزی و اشتغال گیلان با پیگیری روند اجرای برنامه های ارایه شده توسط دستگاه ها برگزار می شود و هیچ گونه کم کاری در خصوص تدوین این امر مهم قابل قبول نیست.

مصطفی سالاری همچنین تعامل منطقی مدیران اجرایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تسریع در روند پیگیری های اداری و تقنینی ضروری دانست و گفت : اموری که توسط نمایندگان در سطح کلان پیگیری می شود باید بطور جد در دستگاه های اجرایی رد یابی و ارزیابی شود تا هر چه سریع تر نتایج مطلوب حاصل آید.

وی در ادامه تحلیلی جامع از عمده ترین ظرفیت ها و اولویت های تولیدی ، صنعتی ، آموزشی و خدماتی استان ارایه کرد و گفت : روند رشد در این حوزه ها باید با عدد و رقم مشخص شود تا بتوان با راهکارهای علمی و محاسباتی آن را رصد کرد.

محمدحسین قربانی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست از آمادگی کامل نمایندگان استان در خانه ملت برای تسهیل روند توسعه ی پایدار خبر داد و تصریح کرد در برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی کشور 8 درصد پیش بینی شده که حدود 4 درصد آن از محل ارتقاء بهره وری دستگاه ها و سازمان های زیر مجموعه  دولت تعیین شده است و این مهم با کارآمدی در مدیریت و بهره گیری از ظرفیت کارشناسان و صاحب نظران میسر می شود.

 

انتهای پیام/م.ع

جذب سرمایه های بخش خصوصی با هدف رونق اقتصاد و اشتغال در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.