تصفیه خانه صدرا در شیراز تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از تصفیه خانه صدرا تا سال آینده

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامحسین رحمانیان کارشناس دفتر سیاسی فرمانداری شیراز در نشست کارگروه سلامت شهر صدرا با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه صدرا در صورت تامین بودجه در سال آینده گفت: تا زمانی که افراد سالم در جامعه وجود نداشته باشد نمی‌توانیم به اهداف خود در خانواده‌ها و جامعه دست یابیم که از این رو باید به سلامت افراد جامعه و شهروندان توجه ویژه‌ای شود.

همچنین ابراهیم حیدری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در کارگروه سلامت شهر صدرا بیان کرد: وضعیت فاضلاب شهر صدرا با توجه به نمونه برداری‌های انجام شده پایین‌تر از حد استاندارد است که برای محیط زیست مشکل ساز نیست و برای انجام کار‌های کشاورزی قابل قبول بوده، ولی برای آب آشامیدنی به هیچ وجه بهداشتی و مناسب نیست.


وی افزود: فاضلاب شهر صدرا که از طریق تصفیه خانه شماره یک تصفیه می‌شود از مسیر تنگ قره پیری وارد قنات‌های قره پیری و جوادیه می‌شود و برای آشامیدن مناسب نیست و بیشتر مصرف کشاورزی دارد.

محمود رضا دهقانی مدیر بهره برداری از شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شیراز و صدرا در مورد وضعیت فاضلاب شهر صدرا نیز تصریح کرد: تمام شهر صدرا شبکه فاضلاب دارد و مقدار جزئی از شبکه فاضلاب سمت غرب است که قسمت عمده فاضلاب صدرا مربوط به بخش شرق بوده و ۹۰ درصد جمعیت شهر صدرا در این منطقه از شهر قرار دارند که از تراکم جمعیت بالایی در این ناحیه برخوردار هستند و پسابی که از سمت شرق صدرا وارد تصفیه خانه شماره یک می‌شود حجم بالایی دارد.

گفتنی است، نشست کارگروه سلامت شهر صدرا با حضور مسئولان این شهر و شهرستان شیراز در شهرداری صدرا برگزار شد تا موضوعاتی از جمله فاضلاب، فروش زنده حیوانات اهلی و کشتار آن‌ها در بلوار خلیج فارس مطرح و بررسی شد.
انتهای پیام/ت

افتتاح تصفیه خانه صدرا شیراز تا سال آینده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار