امسال صادرات کالاهای غیرنفتی از هرمزگان 25 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محمد عباسی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت : در شش ماه نخست امسال صادرات کالاهای غیرنفتی از هرمزگان 25 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
محمد عباسی افزود: در این مدت776 میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان صادر شده است.

وی افزود : هدف گذاری امسال هرمزگان دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است که تا کنون 46 درصد آن محقق شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت : پیش از این هدف گذاری صادرات امسال هرمزگان یک میلیارد و 552 میلیون دلار بود که با توجه به ظرفیت های هرمزگان به دو میلیارد دلار افزایش یافت.
عباسی گفت : سنگ گچ، سنگ مس، آهن و محصولات کشاورزی از مهمترین کالاهای صادراتی هرمزگان است که به کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، ترکیه ، هند و عمان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه 29 مهر روز ملی صادرات نامگذاری شده است گفت : به همین مناسبت از 25 واحد صادراتی نمونه در استان تجلیل می شود.
وی افزود : یک واحد صادراتی هم امسال به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت : کمک به تجار ، بازرگانان و واحدهای تولیدی صادراتی تا سقف 200 میلیون ریال برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی ، بازپرداخت سود تسهیلات بانکی ، کمک به راه اندازی مراکز فروش و بازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازارهای هدف از جمله مشوق هایی است که در بسته حمایتی صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده است.
محمد میری افزود : پرداخت بخشی از هزینه های ثبت نشان های تجاری ایرانی در بازارهای هدف و کمک به تبلیغات و بازاریابی در حوزه صادرات از دیگر مشوق هاست.
پارسال یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان صادر شد.

انتهای پیام/ز

افزایش 25 درصدی صادرات غیر نفتی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.