رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: اعتماد مردم، پلیس را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل کرده است.

اعتماد مردم، پلیس را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل کرده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ رضا همتی‌زاده اعلام کرد: امروز پلیس یک دستگاه ثروتمند و قدرتمند است چرا که سرمایه گران‌بهایی دارد، و آن عبارت است از سرمایه اجتماعی؛ سرمایه اجتماعی ما اعتماد مردم است.

وی تاکید کرد: امروز کارآمدی سازمان پلیس ناشی از ارتباط و کنش متقابل با جامعه است، سازمان پلیس نیازمند سرمایه اجتماعی است.

همتی‌زاده گفت : این سرمایه به حفظ وفاق و انسجام جامعه کمک می‎کند و نقش مهم و درخور توجهی در فراهم‎سازی امنیت و انتظام اجتماعی دارد؛ زیرا سرمایه اجتماعی در مقیاس‎های فردی، میانی و کلان، ابزار مناسبی برای اجتناب و ممانعت از گسست و ناامنی اجتماعی در جوامع پرمخاطره امروزین می‎باشد و سازوکار مؤثری در اختیار سازمان پلیس برای پیشگیری و مقابله با جرایم قرار می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌هایی که به شدت نیازمند مشارکت عمومی و همکاری عمومی است، حوزه ترافیک و پیشگیری از تصادفات رانندگی می باشد؛گفت: به یمن کمک و همیاری و همکاری مردم، امروز استان ایلام به لحاظ تلفات انسانی دارای کمترین تلفات در سطح کشور بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل در 6 ماهه اول حدود 16 درصد کمتر کشته داشته‌ایم.

وی افزود : این موضوع نوید بخش آسیب های اجتماعی کمتر می باشد چرا که با از بین رفتن یک سرپرست، نهاد خانواده استعداد آسیب پذیری را پیدا می‌کند.

 

 

انتهای پیام/ه

 

تعامل و همکاری مردم و پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.