مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: 526 نفر در مرحله اول مسابقات دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده‌اند.

کامل گلباغی مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ گفت: دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  526 نفر در مرحله اول این مسابقات به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: در مرحله استانی این دوره که امروز در حال برگزاری است 68 نفر در بخش قرائت، ، اذان، حفظ کل، ترتیل و حفظ 20 جزء شرکت کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: 126 نفر در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در این مرحله با هم رقابت می پردازند.

 گلباغی افزود: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش‌های 9 گانه جشنواره در مجتمع فجر سنندج برگزار شد و صبح فردا مرحله دوم این مسابقات در رشته صحت قرائت نماز در محل امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار و شرکت کنندگان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

  وی به مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره نیز گریزی کوتاه زد و کفت: کشف استعدادهای درخشان قرآنی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و حضور پر نشاط‌ اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

گلباغی اظهار داشت: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری جشنواره که ۱۴ آذر ماه سال‌جاری در مشهد مقدس برگزار می شود اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ د م

برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.