وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، آمریکا و متحدانش به دنبال کسب برتری نظامی و استفاده از قدرت برای رسیدن به اهداف ژئوپلتیک خودخواهانه در جهان هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، آمریکا و متحدانش به دنبال کسب برتری نظامی و استفاده از قدرت برای رسیدن به اهداف ژئوپلتیک خودخواهانه هستند که سبب تضعیف ثبات راهبردی جهانی می شود.

سرگئی لاوروف گفت « آمریکا و متحدان این کشور در اروپا، کشورهای آسیا- اقیانوسیه و دیگر مناطق تلاش می کنند با ایجاد سامانه دفاع موشکی جهانی خود را به مرزهای روسیه نزدیک کنند.»

این درحالی است که درخواست مسکو برای همکاری های مشترک در زمینه کنترل و پیشگیری اینگونه خطرات در اروپا همچنان بی پاسخ مانده است.

بر اساس این گزارش، لاوروف در کنفرانس منع گسترش سلاح هسته ای 2017 در مسکو افزود، روسیه همچنین با نگرانی اجرای برنامه های نوسازی سلاح های هسته ای اروپا را پیگیری و نظارت می کند.

وزیر امور خارجه روسیه بارها خواستار بازگردانده شدن سلاح های هسته ای آمریکا به این کشور و همچنین پایان تلاش ناتو برای آموزش کشورهای غیرهسته ای به استفاده از سلاح های هسته ای شده است.

اگرچه مقامات روسیه بارها بر تعهد مسکو به اجرای پیمان منع موشک های هسته ای میان برد تاکید کرده اند اما واشنگتن همچنان با اتهامات واهی روسیه را به نقض اینگونه تعهدات متهم می کند.

لاوروف گفت « ادامه چنین رویکردی کمکی به رفع مشکلات این معاهده نخواهد کرد.»

مقامات اتحاد جماهیر شوروی سابق با آمریکا در سال 1987 به منظور ممنوعیت گسترش، آزمایش و استقرار موشک های بالستیک زمین پایه با برد 300 تا 3400 مایل، پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را امضا کردند.

مقامات مسکو و واشنگتن بارها یکدیگر را به نقض مفاد این پیمان متهم کرده اند.

انتهای پیام/

آمریکا و متحدانش به دنبال کسب برتری نظامی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار