تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از کارشکنی های دشمن علیه نظام، تحمیل جنگ هشت ساله علیه ملت ایران بود.

یکی از کارشکنی‌های دشمن علیه نظام، تحمیل جنگ هشت ساله علیه ملت ایران بودبه گزارش   خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) عنوان داشت:  کسی که در جای فقیه می خواهد رسالت الهی را انجام دهد و امر به خوبی و نهی از زشتی ها بکند، موانعی را پیش راه خود می بیند و تنها راه برداشتن این موانع، داشتن خشیت نسبت به خداوند است.

وی افزود: سکوت، نگاه، تحلیل، قلم و گام های فقیه، همگی جلوه فقه است و دلیل حجیت حرف وی برای دیگران به خاطر این است که از جایگاه فقیه حرف می زند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان ابعاد معنوی و رفتاری آیت الله مهدوی کنی گفت: مرحوم مهدوی کنی پس از ریاست کمیته ها با کادرسازی نیرو در قالب دانشگاه امام صادق، در جهت تحقق نظریه حکومت اسلامی امام گام برداشت. آنچه آیت الله مهدوی در بخش کادرسازی انجام داد، کار بسیاری ارزشمند و ماندگاری بود که نمونه دیگری برای خود نداشت که امام صادق بخواهد از روی آن نگاه و عمل کند. ما معتقدیم که دین در تمام لایه های زندگی انسان حرف برای گفتن دارد و آیت الله مهدوی به پیروی از مکتب امام(ره)، پیوند میان سیاست و معنویت را رقم زد. صدها سال در غرب تلاش شد که سیاست را از معنویت جدا کنند؛ نتیجه این مساله هفتاد سال ظلم به مردم فلسطین و داشتن کلاهک هسته ای بود اما امام(ره) میان اخلاق و سیاست پیوند برقرار کرد.

وی تصریح کرد: هر کدام از شاگردان امام(ره) بر آن بودند که نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی در جامعه تحقق نظری و عملی پیدا کند. کسانی هستند که قلم می زنند، کرسی استادی و جایگاه نظریه پردازی دارند اما در عمل به این مساله که دین می تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد، عقیهده ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیس ادامه داد: من به عنوان عضو کوچک جامعه روحانیت مبارز بارها و بارها شاهد بودم که مرحوم مهدوی در مسایل سیاسی و پیچ های تصمیم گیری و تصمیم سازی به هیچ وجه هدف را توجیه گر وسیله خود قرار نداد.

رییسی درباره مفهوم سیاست گفت:سیاسی بودن به معنی عضو فلان حزب سیاسی بودن نیست. سیاسی بودن به معنای آن است که یک چهره سیاسی جامعه را بشناسد و با این شناخت، ایفای نقش کند. قبل از انقلاب بزرگان انقلابی ما کسانی بودند که نیازهای جامعه را به خوبی شناختند و بر اساس آن، ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به دفاع آیت الله مهدوی کنی از نظام و انقلاب یادآور شد:  البته نتیجه مهم است اما مهم تر از آن درست گام برداشتن در این عرصه است که آیت الله مهدوی کنی و شاگردان ایشان در این عرصه موفق بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یکی از کارشکنی های استکبار علیه جمهوری اسلامی را تحمیل جنگ به ملت ایران دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار