سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: زنان محور سلامت خانواده بوده و بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت از دیگران در منزل بر عهده آنها است.

زن محور سلامت خانواده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی با اشاره به هفته سلامت بانوان اظهار کرد: هر ساله هفته ملی سلامت بانوان ایران با هدف حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های سلامت زنان به کل جامعه از جمله زنان، مردان، مدیران و سیاست گذاران برگزار می‌شود. شعار امسال هفته ملی سلامت بانوان ایران «ورزش، نسخه رایگان سلامت زنان» است. شیوع کم تحرکی در جامعه زنان کشور ۲ برابر مردان است که تأثیر آن بر همه ابعاد سلامت آنان از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی عضلانی، ناباروری را در پی دارد.

وی زنان را محور و مدیر سلامت خانواده برشمرد و گفت: خدمات مراقبتی ویژه‌ای برای تمامی گروه‌های سنی بانوان در شهرستان دیر ارایه می‌شود که ارایه رایگان مکمل‌های دارویی یکی از این موارد است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت در منزل بر عهده زنان است و مرگ و میر، ناتوانی و رفتار‌های آنها، تمامی ابعاد سلامت خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آثار رفتار‌های زنان و مادران بر جنبه‌های مختلف سلامت بر همه اعضای خانواده و تأثیر آن در فرهنگ رفتاری آن‌ها غیرقابل انکار است. امسال نیز به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در دیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام /پ

زن محور سلامت خانواده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.