مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از اجرای ۲۲ فقره احکام قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

بازگشت ۳۵ هزار مترمربع از اراضی فریدونکنار به چرخه تولید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدرضا ضیائی با اشاره به اهمیت حفظ کاربری اراضی در تأمین امنیت غذایی جامعه، گفت: برای حراست از بستر تولید محصولات کشاورزی و به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۶ ماهه نخست امسال ۱۹ فقره حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی و ۳ مورد از احکام قطعی قلع و قمع بنای غیرمجاز در شهرستان فریدونکنار اجرا شد.

 

وی ادامه داد: با انجام دهگردشی‌ها و بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهرستان، از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ هکتار از اراضی بلاکشت کشاورزی شناسایی شد که با پیگیری‌های امور اراضی ۳۵ هزار متر مربع احیا و به چرخه تولید برگشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه امسال به ۱۴ نفر از متخلفان تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی این شهرستان اخطار کتبی داده شد، افزود: رفع تداخل ۹۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان دردست اجراست.

 

این مسوول با بیان اینکه تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهر‌ها و خارج از آن ممنوع است، از روستاییان و کشاورزان درخواست کرد در صورتی که قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند قبل از هر گونه اقدامی از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی برای اخذ مشاوره و مجوز‌های قانونی لازم اقدام کنند.


انتهای پیام/ع


۳۵ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی فریدونکنار به چرخه تولید کشاورزی برگشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.