سید امیر سیدزاده عملکرد وزارت ارشاد در دو دولت مختلف درباره سیاست‌شان نسبت به سینما را مورد بررسی قرار داد.

ادعای یکی از تهیه‌کننده‌های سینما/ ترس از دست دادن جایگاه به توقیف فیلم‌ها ختم شدسیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما درباره علت توقیف برخی فیلم‌ها و بازتاب آن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در تشکیلات فرهنگی که چکیده آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است مدیرانی روی کار می‌آیند که سلیقه‌های خود را اعمال می‌کنند. در دوره قبلی مدیران و معاونانی محافظه‌کار در سازمان سینمایی روی کار آمدند و فیلم‌هایی که فکر می‌کردند به پست و میزشان صدمه می‌زند را توقیف کردند.

وی ادامه داد: با تغییر مدیریت، فیلم‌های توقیفی پس از خوردن اصلاحیه رفع توقیف و اکران شدند و دیدید که هیچ اتفاقی نیفتاد.کاری که می‌شد در آن زمان انجام داد و به چند دسته و گروه صدمه نزد.

سیدزاده افزود: پس بخشی از علت توقیف فیلم‌های سینمایی به  اعمال سلیقه شخصی مدیران فرهنگی ربط پیدا می‌کند به عنوان نمونه «مادر قلب اتمی» قربانی سلیقه‌های شخصی مدیر ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد وقت شد تا جایی که پس از رفع توقیف و زمان اکران نیز اذیتش کردند.

این تهیه‌کننده درباره آخرین وضعیت اکران «شماره 17 سهیلا» بیان کرد: متاسفانه فیلم‌های شنگول و منگول و کیلویی و در حد تله فیلم با رفاقت، رانت و...اکران شده اما فیلم‌هایی مانند «شماره 17 سهیلا» که در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نظرات مثبت نسبت به آن بود، «ناخواسته» که در سال 93 تولید شده، «خاطرات پاییزی» که یازدهمین حضور جهانی خود را تجربه کرده نباید اکران شود.

سیدزاده خاطرنشان کرد: سیستم غلط و مافیا که بر اکران حاکم است یک عده را بالا و عده‌ای را با سر به زمین می‌کوبد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.