مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: نصب تابلوهای تبلیغاتی واختصاصی در حریم راههای استان ممنوع وبا متخلفین برخورد می شود.

ممنوعيت نصب تابلوی تبليغاتی در حريم راههابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛خداداد مقبلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: نصب و استقرار تابلو و یا هرشی دیگر، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن و یا در راهها و حریم قانونی آنها در داخل یا خارج از محدوده قانونی شهرها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع است.

وی افزود: نصب تابلوها در حاشیه راه ها دارای ضوابط استانداردی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی و غیره است و مطابق قانون، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های قانونی کشور صرفا با مجوز صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مجاز است و در صورت عدم رعایت این ضوابط با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مقبلی تصریح کرد: دارندگان تابلوهای مذکور لازم است جهت تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری مجوز دریافت کنند.

وی اظهار کرد: مراحل صدور مجوز برای نصب علائم تبلیغاتی و اختصاصی در ماده 30 آیین نامه آمده است که طی آن، قبل از ساخت یا نصب هر گونه علایم تبلیغاتی باید مجوز مربوطه طبق شرایط و ضوابط اخذ شود.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت : درسال جاری این اداره کل در راستای ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی استان اقدام به شناسایی تابلوهای منصوبه و تبلیغات نوشتاری غیر مجاز بر روی تاسیسات و ابنیه راهها کرده و با پیگیری و طرح شکایت از طریق مراجع قانونی اقدام به قلع وقمع و پاکسازی نوشته های غیر مجاز بر روی علائم و ابنیه راهها نموده است.

وی تاکید کرد :مکان یابی تابلوهای تبلیغاتی نیز با توجه به فاکتورهای مختلف ایمنی عبور و مرور و ترافیک و نیز بررسی پروژه های عمرانی آتی در منطقه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.

انتهای پیام/ح

برخورد با نصب تابلوهای غیرمجاز در حریم راهها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار