مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای عملیات تصویری برای رفع مشکلات جاده‌ای در محورهای فرعی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، عملیات شناسایی وضعیت خرابی راه‌های فرعی استان همدان با دستگاه RSP (دستگاه پروفیل سنج سطح راه) آغاز شده است.عملیات تصویری در راههای استان همدان برای بررسی نواقص جاده‌ای

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ، مدیریت بهتر راه‌هاست،افزود: این عملیات شامل شناسایی ناهمواری‌ها و ارزیابی سازه‌ای روسازی راه‌های استان، در قالب طرح تهیه سند جامع وضعیت راه‌ها به طول 835 کیلومتر است.

 رودباری ادامه داد: در این عملیات به کمک تجهیزات پیشرفته وضعیت کیفیت رویه‌های راه از نظر ناهمواری‌ها و انواع خرابی‌های آسفالت شامل وضعیت ترک‌ها، نشست‌ها و انواع خرابی‌های موجود در روسازی رصد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: پارسال نیز با این دستگاه عملیات تصویری700 کیلومتر از بزرگراه‌های استان همدان رصد و شناسایی شده بود. ناهمواری روسازی، موجب ایجاد بارهای دینامیکی ناشی از حرکت وسایل نقلیه شده و روند خرابی روسازی و استهلاک وسایل نقلیه تسریع می‌شود.

با استفاده از این دستگاه، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، ناهمواری روسازی را در مسیر چرخ‌های وسیله نقلیه ارزیابی و تعیین میکنند.

همچنین این دستگاه قادر است خصوصیات هندسی مسیر، شامل شیب طولی و عرضی و شعاع قوس را در خط عبور تعیین کند. بافت درشت سطح روسازی و شیارافتادگی دیگر پارامترهایی است که با این دستگاه اندازه‌گیری می‌شود، همچنین با استفاده از دوربینی که جلوی این دستگاه نصب شده است، می‌توان از هر 10متر روسازی راه و محیط پیرامون تصویربرداری کرد.

استان همدان بیش از 5 هزار و 111 کیلومتر راه دارد که از این میزان 344 کیلومتر راه اصلی و 766 کیلومتر راه فرعی است.

 در حال حاضر 85 کیلومتر آزاد راه در استان همدان وجود دارد که 3.8 درصد از کل آزادراههای کشور را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ش.و

بررسی نواقص جاده ای در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.