معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: برای مقابله با اعتیاد و مواد مخدر باید اقدامات ویژه و فوق العاده انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع مبارزه با مواد مخدر افزود: برای مبارزه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه بحث اعتیاد و مواد مخدر، صرفا کار‌های عادی و روتین کافی نیست، بلکه در این راستا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، دستگاه‌های ذیربط باید اقدامات ویژه و فوق العاده انجام دهند.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان باید در رابطه با موضوع مقابله با اعتیاد در جامعه، احساس مسئولیت و اهتمام ویژه داشته باشند، چرا که در عین اینکه یک وظیفه و تکلیف است، بلکه باید بدانیم که ممکن است فرزندان خود ما نیز در معرض این نوع آسیب‌ها قرار گیرند.

رادفر با تاکید بر لزوم استمرار آموزش‌ها در راستای آگاه سازی جامعه و خانواده‌ها از مضرات اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، افزود: در استان، اقدامات بسیار خوبی در خصوص آموزش افراد و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد انجام گرفته و بر اساس گزارش‌های واصله تاکنون، ۴۹۸ هزار نفر در استان تحت آموزش قرار گرفته اند که این آمار بسیار خوب است، اما باید تاثیر آموزش‌های ارائه شده نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در رابطه با اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد در استان نیز گفت: این طرح در محیط‌های دانشجویی، کارگری و دانش آموزی در استان اجرا شده که خوشبختانه آمار‌ها و نتایج بدست آمده رضایت بخش است، اما نباید به آن بعنوان یک نقطه مطلوب نگاه کنیم بلکه باید با تمام توان و تلاش در راستای پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط‌های مختلف جلوگیری کنیم.

ضرورت پرداختن تخصصی به موضوع مقابله با اعتیاد، نصب تجهیزات الکترونیکی کنترلی در مبادی ورودی و خروجی برای مقابله با قاچاق و استمرار اجرای طرح پاکسازی و مبارزه با مواد مخدر در محیط‌های آموزشی از دیگر موارد اشاره و تاکید معاون سیاسی استاندار در این جلسه بود.

رادفر همچنین از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواست، اجرای مصوبات شورا را با جدیت از دستگاه‌های ذیربط پیگیری کند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد این شورا و کمیته‌های زیرمجموعه آن در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد.

انتهای پیام/م

اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.