قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه گفت: بیشتر پرونده‌های دستگاه قضایی به اختلافات خانوادگی مربوط می‌شود باید جامعه را به معیارهای اسلامی تجهیز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛پرویز توسلی زاده قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه  گفت: دو تلقی از امنیت وجود دارد که در تلقی نخست باید پلیس در همه جا حضور داشته باشد که این دیدگاه درستی نیست در تلقی دوم از امنیت باید تلاش شود تا با ساختن جامعه اسلامی بر مبنای معیارهای اسلامی افراد جامعه خود را ملتزم به رعایت احکام اجتماعی بدانند که در این صورت دیگر تجاوزی به حریم یکدیگر نخواهند داشت و چنین جامعه‌ای نیاز به حضور مداوم پلیس نخواهد داشت.

وی سپس با اشاره به اینکه باید با قانع کردن جامعه و منطق درست جامعه اسلامی را ساخت، عنوان کرد: افراد چنین جامعه ای بدون احساس ترس خود را ملزم به رعایت معیارهای اسلامی می‌دانند.

توسلی زاده با بیان اینکه در کشور 2750 عنوان مجرمانه وجود دارد، بیان کرد: تعداد قضات دستگاه قضایی کشور 10 هزار نفر هستند و نمی شود همواره این تعداد را افزایش داد، بلکه باید با انجام کار فرهنگی تعداد تشکیل پرونده و نیاز به دستگاه قضایی را کاهش داد.

 

انتهای پیام/ز

تعداد قضات دستگاه قضایی کشور 10 هزار نفر هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.