14 قصه‌گوی نوجوان راه یافته به مرحله‌ استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گو به مدت یک روز در رفسنجان، قصه هایشان را روایت می کنند.

آغاز رقابت قصه گویان نوجوان در رفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش نوجوانان با حضور 14 نوجوان از میان ۶٨ نوجوان شرکت کننده در مرحله نخست این جشنواره صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.


محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در این مراسم با بیان اینکه قصه گویی رسانه ای تأثیرگذار برای انتقال اصول و ارزش های اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی و ابزاری تربیتی، اجتماعی برای انتقال ارزش ها به نسل جدید جامعه است، گفت: گاهی قصه گویی می تواند تأثیراتی بر کودکان و نوجوانان داشته باشد که شاید ده ها آموزش مستقیم به این میزان تاثیرگذار نباشد.


وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و دغدغه های زندگی باعث شده پدرها و مادرها به تأثیرات تربیتی این هنر کهن توجه کمتری داشته باشند، هدف از برگزاری این جشنواره را احیای فرهنگ قصه گویی در میان خانواده ها عنوان کرد و یادآور شد: قصه گویی یکی از فعالیت های مهم در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت مربیان کانون همچنان جذابیت و تأثیرگذاری خود را حفظ کرده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک نقش پدر و مادرها نیز در این حوزه پررنگ تر شود.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزاری جشنواره قصه گویی نوجوانان در کرمان را زمینه ساز حضور و بروز توانمندی اجتماعی نوجوانان دانست و اظهار امیدواری کرد در سال های آینده شاهد حضور نوجوانان بیشتری در این رقابت مهم فرهنگی باشیم.


مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش بزرگسال (کانونی، آزاد، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها) 30 مهر تا اول آبان با حضور 35 قصه‌گو در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار می‌شود .


مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مرحله‌ استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سه‌شنبه 2 آبان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.


انتهای پیام/س

 

جشنواره بین المللی قصه گویی در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.