مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آزادسازی 32 هکتار از اراضی تصرف‌شده در بستر و حریم رودخانه‌های استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ ایریج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ضمن بیان اینکه به طور متوسط سالانه حدود 30 هکتار از تصرف‌های غیرمجاز در استان سمنان رفع می‌شود، گفت : در سال گذشته در راستای احیاء و حفاظت از منابع آبی در سمنان، رودخانه چشمه علی دامغان، مهدیشهر و حبله‌رود گرمسار انجام شده است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین از انجام مطالعات تعیین حد بستر در وسعت 586 کیلیومتر از رودخانه های استان سمنان خبر داد و افزود: علاوه بر این 291 کیلومتر میله گذاری و نشانه گذاری حد بستر رودخانه های استان سمنان نیز انجام شده است.


وی تصریح کرد: 28 هزار و 419 کیلومتر طول رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان است که از این تعداد 1561 کیلومتر شامل طول رودخانه‌ها و مسیل های اصلی و مهم استان سمنان است.


حیدریان به عوارض و پیامدهای ناشی از تغییر در بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت : افزایش ریسک سیلاب در اثر تغییر کاربری غیرمجاز بستر رودخانه، فرسایش کناره‌های رودخانه و تأثیر نامطلوب بر سازه‌های متقاطع پل‌ها به علت عدم رعایت حریم و حد بستر رودخانه‌ها پدید خواهد آمد.


انتهای پیام / ذ


سالانه حدود 30 هکتار از تصرف‌های غیرمجاز در استان سمنان رفع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
تشکر آقای حیدریان بد نیست یک سری هم به رودخانه های بسطام و شاهرود هم بزنید و ببینید که بر سر رودخانه شاهرود چه آمده است از روستای تاش و فرحزاد که رودخانه ای نمانده و همه باغ شده گرفته تا کشاورزیهای مجن در مجاورت رودخانه و کارخانه سیمان و روستای امیریه به سمت شاهرود که در تصاحب شاهرودیها و شهرداری و کارخانه آسفالت شاهرود و شهرک گلهای شاهرود و بازارجمعه شاهرود شده و حتی مسیر حرکت ایل وعشایر و ما گوسفندداران کوچ رو نیز بسته شده است زمینخواران تا کی می خواهند به پیشروی و تصاحب اراضی ملی ادامه دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟