عضو کمیسیون اقتصادی گفت:دولت یازدهم از تک رقمی شدن نرخ تورم می‌گوید در حالی که سفره‌های مردم چیز دیگری را نشان می‌دهد.

نسیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بخشنامه بودجه 97 و اینکه دستگاه‌ها افزایش حقوق 5 درصدی را از بهره‌وری خود دستگاه پرداخت کنند، گفت: دولت باید سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند.

وی با بیان اینکه این مصوبه نمی‌تواند سطح زندگی کارکنان دولت را بهبود دهد، ادامه داد: وضعیت معیشتی مردم به ویژه کارکنان دولت مناسب نیست و باید میزان حقوقشان افزایش بیشتری یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه در کاهش نرخ تورم بزرگ‌نمایی شده است، تصریح کرد: دولت یازدهم از تک رقمی شدن نرخ تورم و رسیدن آن به کمتر از 8 درصد می‌گوید در حالی که سفره‌های مردم و قدرت خریدشان چیز دیگری را نشان می‌دهد.

موسوی‌لارگانی با بیان اینکه این مصوبه حاکی از آن است که 5 درصد افزایش حقوق را دولت بپردازد و 5 درصد را هم دستگاه‌های اجرایی از طریق صرفه‌جویی بپردازند، اظهار کرد: افزایش 10 درصدی حقوق برای کسانی که دریافتی‌شان پایین است جوابگو نیست و تاثیر چندانی بر زندگی آنان ندارد.

نماینده مردم فلاورجان با اشاره به اینکه قیمت اقلام اساسی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند و رو به کاهش نیست، بیان کرد: دولت باید به دنبال راهکارهایی باشد تا مردم به ویژه کارمندان برای تأمین مایحتاج  زندگی خود در مضیقه نباشند.

وی با بیان اینکه این مصوبه باعث شکاف عمیق در دریافتی کارکنان دولت می‎شود، اظهار کرد: باید حقوق کارکنان دولت همسان‌سازی شود و یکی از راهکارهای اساسی این است که با توجه به میزان حقوق دریافتی کارکنان دولت، نرخ افزایش حقوق آنان تعیین شود.

انتهای پیام/

دولت باید سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
چه.چیزی.ارزانشد.که.تورم.تک.نرخیشد.سوخت.موادعذای.ماشین..مسکن
-
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
خدا کنه گرون نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
گرانی خیلی زیاد شده هزینه ها آنقدر زیاد شده که ما توان تامین آن را نداریم
آخرین اخبار